Vrsta predmeta
Obštudijska dejavnost
Kreditne točke (ECTS KT)
3
Status prijave
Zaprta
Študijski program
Za uveljavljanje ECTS kreditnih točk v študijskih programih 1. in 2. stopnje.
Pogoji za vpis k predmetu in pristop k izpitu
Vpis v letnik študija. Aktivna prisotnost pri pedagoškem procesu kot pogoj za pristop k izpitu (75 %).
Termin izvedbe
Zimski in letni semester
Način izvedbe
V živo
Oblike dela
- Predavanja: 10 ur.
- Vaje: 50 ur.
- Samostojno delo: 30 ur.
Način ocenjevanja
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt ali drugo). Pisni izpit: 20 % Dnevnik vadbe z refleksijo: 20 % Praktični izpit: 60 %
Vsebina predmeta
POMEN ŠPORTNE VADBE ZA ZDRAV ŽIVLJENJSKI SLOG - Terminologija - Škodljive razvade sodobnega časa - Zdrav življenjski slog - Šport v funkciji prevencije zdravja
SPLOŠNA ŠPORTNA VADBA - Osnovni elementi športne vadbe (ogrevanje pred vadbo, ohlajanje po vadbi, preprečevanje poškodb) - Razvoj gibalnih sposobnosti (vaje za razvoj različnih gibalnih sposobnosti)
AEROBNA VADBA - Tek (pravilna tehnika teka (atletska abeceda); tekaški program za začetnike in za izkušene tekače). - Kolesarjenje (ustrezna oprema, tehnika in taktika vožnje v skupini, kolesarski izleti). - Priprava na tekaške in druge prireditve (Pohod ob žici, Ljubljanski maraton) - Plavanje (učenje in utrjevanje različnih plavalnih tehnik).
SPROŠČANJE – MASAŽA - Različne tehnike sproščanja. - Osnove masaže, samomasaža
Cilji in kompetence
- Poznavanje pomena aktivnega življenjskega sloga za zdravje posameznika.
- Znanje umeščanja gibanja v vsakdanjik posameznika.
- Poznavanje in izraba gibalno stimulativnega okolja.
- Izboljšanje/ohranjanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti.
- Razumevanje in uporaba različnih športnih zvrsti za dosego cilja – zdrav življenjski slog posameznika.
- Razumevanje in uporaba različnih tehnik sproščanja.
Predvideni študijski rezultati
Znanje in razumevanje:
Razume in zna pojasniti pomen športne aktivnosti za zdrav življenjski slog posameznika.
Uporaba:
Zna prikazati osnovne elemente posameznih športnih vsebin na nivoju varne in učinkovite izvedbe.
Zna načrtovati in izvesti načrt vadbe, prilagojen lastnim potrebam.
Refleksija:
Vodi dnevnik vadbe z refleksijo o pridobljenih znanjih in izkušnjah.
Prenosljive spretnosti:
Kritično vrednoti svoje znanje.
Skrb za zdravje in varnost posameznika.
Literatura
- Škof, B. (2010). Spravimo se v gibanje, za zdravje in srečo gre. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport.
- Rob, N., Reš – Muravec, U., Škof, B. (2014). Vpliv tekaške vadbe na kostno gostoto in delež telesne maščobe pri odraslih ženskah. V Erčulj, F. (ur). Vzdržljivostni tek. Ljubljana: Fakulteta za šport.
- Jeram, N. (2017). Jogijsko dihanje kot metoda sproščanja pri študiju. Univerzitetni šport : strokovna revija za vprašanja slovenskega univerzitetnega športa. ISSN 1855-0983. - Letn. 10, št. 10 (dec. 2017), str. [32]-37
- Tomažin, K. (2014). Vadba hitre in odrivne moči v športni rekreaciji. Moč v fitnesu, skupinski vadbi, pilatesu : zbornik kongresa : XIII. mednarodni kongres, Ajdovščina, 28. do 30. november 2014.
- Pori, P. (2014). Zdrava vadba ABC. Ljubljana : Športna unija Slovenije.