Vrsta predmeta

Obštudijska dejavnost

Kreditne točke (ECTS KT)

4

Status prijave

Zaprta

Študijski program

Za uveljavljanje ECTS kreditnih točk v študijskih programih 1. in 2. stopnje.

Pogoji za vpis k predmetu in pristop k izpitu

Vpis v najmanj 2. letnik prve stopnje oz. v drugo stopnjo. Izbor tutorjev se opravi skladno s pravilnikom o tutorstvu.

Termin izvedbe

Zimski in letni semester

Način izvedbe

V živo

Oblike dela

  • Predavanja: 2 ur.
  • Seminar: 3 ur.
  • Samostojno delo: 115 ur.

Način ocenjevanja

Ni številčne ocene. Opravil/a - ni opravil/a.

Vsebina predmeta

1. Srečanje tutorskega zbora

2. Izobraževalni seminar za tutorje študente

3. Individualno in skupinsko delo tutorjev študentov

4. Semestrsko poročanje tutorju učitelju o naravi dela, izzivih in predlogih za izboljšanje sistema

Študenti tutorji delujejo na naslednjih področjih: uvajalno tutorstvo, predmetno tutorstvo, tutorstvo za študente s posebnimi potrebami, tutorstvo za študente na mednarodni izmenjavi, tutorstvo za tuje študente.

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je študentom tutorjem zagotoviti informacije in utrditi njihove kompetence za:

  • izvajanje informacijsko-karierne in psihosocialne podpore študentom med študijem,
  • povečanje prehodnosti študentov v višji letnik,
  • svetovanje študentom pri oblikovanju izbirnega dela predmetnika,
  • organizacijo in nudenje pomoči pri študiju posameznih predmetov oz. pri obvezni praksi,
  • spodbujanje študentov k udeležbi pri obštudijskih aktivnosti in
  • skrb za boljšo socialno vključenost tujih študentov, študentov s posebnimi potrebami in študentov s posebnim statusom.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje:

  • svetovanje glede študijskih in drugih problemov,
  • poznavanje pravic in dolžnosti študentov ter potreb in pravic tujih študentov, študentov s posebnimi potrebami in študentov s posebnim statusom,
  • poznavanje delovanja članice, Študentskega sveta na članici in ostalih oblik študentske organiziranosti ter življenja.

Literatura

Zakon, Statut in drugi dokumenti UL in članic:

  • Zakon o visokem šolstvu (Ur. l. RS št. 67/93, 99/99, 64/01, 100/03 in 63/04, prečiščeno besedilo 100/04).
  • Statut Univerze v Ljubljani, sprejet 21. 12. 2004.
  • Tutorski sistem UL, sprejet 24. 4. 2007.
  • Interni akti članic UL, ki urejajo tutorstvo.  

Splošna gradiva: 

  • Priročnik UL za študentsko tutorstvo 
  • Navodila za uporabo informacijskega sistema za podporo študentskega tutorstva

Strokovna gradiva:

  • Brajša, P. (1993). Pedagoška komunikologija. Ljubljana: Glotta Nova.
  • Blažič, M. (2002). Razsežnosti komunikacije. Novo Mesto: Visoka šola za upravljanje in poslovanje Novo Mesto.
  • Pečjak, S., Košir, K. (2002). Samoregulacijske spretnosti in učinkovito učenje. V: Poglavja iz pedagoške psihologije. Ljubljana: Oddelke za psihologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. 
  • Požarnik, B.M., Magajna, L., Peklaj, C. (1995). Izziv raznolikosti. Nova Gorica: Educa.
  • Selič, P. (1999).  Psihologija bolezni našega časa. Ljubljana : Znanstveno in publicistično središče.

Opombe

Kreditno ovrednoteni predmeti so financirani s strani Univerze v Ljubljani in so za študente Univerze v Ljubljani brezplačni.