Vrsta predmeta
Obštudijska dejavnost
Kreditne točke (ECTS KT)
4
Status prijave
Zaprta
Študijski program
Za uveljavljanje ECTS kreditnih točk v študijskih programih 1. in 2. stopnje.
Pogoji za vpis k predmetu in pristop k izpitu
Vpis v najmanj 2. letnik prve stopnje oz. v drugo stopnjo. Izbor tutorjev se opravi skladno s pravilnikom o tutorstvu.
Termin izvedbe
Zimski in letni semester
Način izvedbe
V živo
Oblike dela
- Predavanja: 2 ur.
- Seminar: 3 ur.
- Samostojno delo: 115 ur.
Način ocenjevanja
Ni številčne ocene. Opravil/a - ni opravil/a.
Vsebina predmeta
1. Srečanje tutorskega zbora
2. Izobraževalni seminar za tutorje študente
3. Individualno in skupinsko delo tutorjev študentov
4. Semestrsko poročanje tutorju učitelju o naravi dela, izzivih in predlogih za izboljšanje sistema
Študenti tutorji delujejo na naslednjih področjih: uvajalno tutorstvo, predmetno tutorstvo, tutorstvo za študente s posebnimi potrebami, tutorstvo za študente na mednarodni izmenjavi, tutorstvo za tuje študente.
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je študentom tutorjem zagotoviti informacije in utrditi njihove kompetence za:
- izvajanje informacijsko-karierne in psihosocialne podpore študentom med študijem,
- povečanje prehodnosti študentov v višji letnik,
- svetovanje študentom pri oblikovanju izbirnega dela predmetnika,
- organizacijo in nudenje pomoči pri študiju posameznih predmetov oz. pri obvezni praksi,
- spodbujanje študentov k udeležbi pri obštudijskih aktivnosti in
- skrb za boljšo socialno vključenost tujih študentov, študentov s posebnimi potrebami in študentov s posebnim statusom.
Predvideni študijski rezultati
Znanje in razumevanje:
- svetovanje glede študijskih in drugih problemov,
- poznavanje pravic in dolžnosti študentov ter potreb in pravic tujih študentov, študentov s posebnimi potrebami in študentov s posebnim statusom,
- poznavanje delovanja članice, Študentskega sveta na članici in ostalih oblik študentske organiziranosti ter življenja.
Literatura
Zakon, Statut in drugi dokumenti UL in članic:
- Zakon o visokem šolstvu (Ur. l. RS št. 67/93, 99/99, 64/01, 100/03 in 63/04, prečiščeno besedilo 100/04).
- Statut Univerze v Ljubljani, sprejet 21. 12. 2004.
- Tutorski sistem UL, sprejet 24. 4. 2007.
- Interni akti članic UL, ki urejajo tutorstvo.
Splošna gradiva:
- Priročnik UL za študentsko tutorstvo
- Navodila za uporabo informacijskega sistema za podporo študentskega tutorstva
Strokovna gradiva:
- Brajša, P. (1993). Pedagoška komunikologija. Ljubljana: Glotta Nova.
- Blažič, M. (2002). Razsežnosti komunikacije. Novo Mesto: Visoka šola za upravljanje in poslovanje Novo Mesto.
- Pečjak, S., Košir, K. (2002). Samoregulacijske spretnosti in učinkovito učenje. V: Poglavja iz pedagoške psihologije. Ljubljana: Oddelke za psihologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
- Požarnik, B.M., Magajna, L., Peklaj, C. (1995). Izziv raznolikosti. Nova Gorica: Educa.
- Selič, P. (1999). Psihologija bolezni našega časa. Ljubljana : Znanstveno in publicistično središče.
Opombe
Kreditno ovrednoteni predmeti so financirani s strani Univerze v Ljubljani in so za študente Univerze v Ljubljani brezplačni.