Vrsta predmeta

Obštudijska dejavnost

Kreditne točke (ECTS KT)

4

Status prijave

Zaprta

Študijski program

Za uveljavljanje ECTS kreditnih točk v študijskih programih 1. in 2. stopnje.

Pogoji za vpis k predmetu in pristop k izpitu

Vpis na prvo oz. drugo stopnjo študijskega programa UL. Obštudijska dejavnost je namenjena študentom vseh članic UL.

Termin izvedbe

2. semester

Urnik

Četrtek, 16.00-19.00

Način izvedbe

V živo

Lokacija

Rektorat UL, Kongresni trg 12

Oblike dela

Predavanja: 30 ur.
Seminar: 30 ur.
Samostojno delo: 60 ur.

Način ocenjevanja

Za pristop k izpitu je pogoj 75-odstotna prisotnost pri predmetu.
Seminar, ki se oceni z ocenami od 5 do 10 v skladu s Statutom UL (50 %). 
Pisni izpit, ki se oceni z ocenami od 5 do 10 v skladu s Statutom UL (50 %).

Vsebina predmeta

Predmet je namenjen študentom, ki želijo izboljšati sposobnosti pisanja in izražanja. Študenti bodo pridobili znanje in veščine, ki jih potrebujejo za učinkovito in prepričljivo pisanje v različnih kontekstih, vključno z akademskim, poklicnim in osebnim okoljem.

Teme:
Osnove pisnega komuniciranja
Različne oblike pisnega izražanja
Razvijanje pisnih veščin in pravopisne zmožnosti
Upoštevanje naslovnika
Strokovno pisanje
Uredniško in lektorsko delo

Cilji in kompetence

Pisna komunikacija: Študentje bodo razvili sposobnost jasnega, koherentnega in prepričljivega pisnega izražanja v različnih kontekstih, kar vključuje akademsko, poklicno in osebno komunikacijo.

Kritično razmišljanje: Predmet spodbuja kritično analizo lastnega pisanja in pisanja drugih ter razvija sposobnost prepoznavanja, ocenjevanja in izboljševanja argumentov, idej in sloga.

Ustvarjalnost: Študentje bodo razvijali osebni slog pisanja in pripravljali besedila, v katerih bodo uporabljali in vrednotili različne poimenovalne
možnosti slovenskega jezika.

Prilagajanje naslovniku in okoliščinam: Predmet bo študentom pomagal razumeti potrebe, pričakovanja in interese različnih naslovnikov ter jim omogočil prilagajanje sloga in vsebine pisanja glede na specifične ciljne skupine.

Samourejanje in pregled besedil: Študentje bodo razvili spretnosti izpopolnjevanja (urejanje, lektoriranje, korigiranje) lastnega pisanja in sposobnost sprejemanja konstruktivnih povratnih informacij za izboljšanje kakovosti besedil.

Spoštovanje jezikovnih norm: Predmet bo študentom omogočil razumevanje in rabo jezikovnih pravil v slovnicah, pravopisih, slovarjih in priročnikih (strokovnega) pisanja ter spodbudil spoštovanje norm v pisni komunikaciji.

Sodelovanje in komunikacija: Študentje bodo razvili sposobnost konstruktivnega sodelovanja v skupinskih dejavnostih, kot so strokovne razprave, pisanje skupnih strokovnih prispevkov in medsebojno dajanje povratnih informacij.

Trajnostno učenje: Predmet bo študentom omogočil razvoj trajnostnih učnih strategij, s katerimi bodo tudi po zaključenem izobraževanju razvijali spretnosti učinkovitega pisnega izražanja.

Etika in integriteta: Študentje bodo spodbujeni k spoštovanju etičnih načel pri pisanju, vključno z navajanjem virov, preprečevanjem plagiatov in poštenim predstavljanjem idej in informacij.

Predvideni študijski rezultati

Po končanem predmetu bodo študentje sposobni:

  • Razumeti osnovne koncepte in pravila pisnega komuniciranja.
  • Sestaviti jasna in strukturirana pisna sporočila.
  • Uporabiti različne izrazne možnosti za različne namene in naslovnike.
  • Kritično razmišljati in se izražati o lastnem pisanju in o pisanju drugih.
  • Učinkovito uporabljati jezikovne vire, npr. slovarje, slovnice, pravopise, svetovalnice, spletna orodja. 

Literatura

Helena Dobrovoljc, 2018: Spremembe pri pisemskem naslavljanju in poslavljanju v elektronski dobi. V: Darja Fišer (ur.): Viri, orodja in metode za analizo spletne slovenščine. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 324–354. 
Vir: https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/111

Simona Kranjc, 2023: Od medmrežnih pogovorov do ChatGPT-ja. V: Jerca Vogel (ur.). 59. seminar slovenskega jezika, literature in kulture. Ljubljana: Založba Univerze. 11–20.
Vir: https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/441

Nataša Logar, Tina Verovnik (ur.), 2001: Nastajanje strokovnih in znanstvenih besedil: med pisanjem in družbenim kontekstom. Ljubljana: Študentska založba.
Vir: http://www.dlib.si.

Damjan Popič, 2018: Vejica, pa pika!: zbirka pravopisnih vaj za slovenščino. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 

Slovenski pravopis. Ljubljana: ZRC SAZU.
Vir: https://fran.si

Spletne strani:
Center za jezikovne vire in tehnologije: https://www.cjvt.si
Lektorsko društvo Slovenije: https://www.lektorsko-drustvo.si/
Seznam slovarjev Termania: https://www.termania.net/
Slovarji Inštituta za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU: https://fran.si
ŠUSS: odgovori na jezikovna vprašanja: http://www2.arnes.si/~lmarus/suss