Načela za zmanjšanje nepotrebne kognitivne obremenitve

Načelo koherence (angl. coherence principle): ljudje se učimo bolje, če večpredstavna učna gradiva ne vsebujejo odvečnih informacij.

Načelo poudarjanja (angl. signaling principle): ljudje se učimo bolje, če so v gradivu poudarjeni pomembni podatki, ki usmerijo pozornost nase (npr. odebelimo ključne podatke).

Načelo redundance (angl. redundancy principle): ljudje se bolje učimo s kombinacijo grafično ponazorjenih podatkov in govorjenih besed kot pa zgolj iz grafično ponazorjenih podatkov ali pa zgolj govorjenih ter pisanih besed.

Načelo prostorske povezanosti (angl. spatial contiguity principle): ljudje se učimo bolje, če so grafično ponazorjene informacije in njihovi opisi predstavljeni skupaj, kot pa če so opisi daleč stran od grafičnih ponazoritev.

Načelo časovne povezanosti (angl. temporal contiguity principle): ljudje se učimo bolje, če so grafično ponazorjene informacije (npr. animacije, simulacije, slike, fotografije) in govorjene razlage predstavljene istočasno.

Načela za zmanjšanje obvladovanje bistvene kognitivne obremenitve

Načelo segmentacije (angl. segmenting principle): ljudje se učimo bolje, če je večpredstavno študijsko gradivo razdeljeno na manjše enote in če lahko nadzorujemo tempo ogleda gradiva.

Načelo predhodnega učenja (angl. pre-training principle): ljudje se iz večpredstavne predstavitve učimo bolje, če se pred tem seznanimo z glavnimi koncepti oz. pojmi.

Načelo modalnosti (angl. modality principle): ljudje se učimo bolje ob grafično ponazorjeni vsebini in govorjeni besedi kot ob grafično ponazorjeni vsebini in pisani besedi.

Načela za spodbujanje generativne kognitivne obremenitve

Načelo večpredstavnosti (angl. multimedia principle): ljudje se učimo bolje iz grafično ponazorjenih informacij in besed kot pa samo iz grafično ponazorjenih informacij ali samo iz besed.

Načelo personalizacije (angl. personalization principle): ljudje se učimo bolje, če so besede predstavljene na pogovorni, in ne formalni način.

Načelo glasu (angl. voice principle): ljudje se učimo bolje, če govorjene besede zvenijo človeško, in ne računalniško.

Načelo utelešenja (angl. embodiment principle): ljudje se učimo bolje, če so v večpredstavnem študijskem gradivu vidni (učiteljevi) človeški izrazi (npr. kretnje, gibanje, očesni stik, obrazna mimika).

Načelo potopitve oz. zlitja z digitalnim učnim okoljem (angl. immersion principle): ni nujno, da se ljudje učimo bolje v 3D-virtualni resničnosti kot z uporabo 2D-predstavitev.

Načelo generativne dejavnosti (angl. generative activity principle): ljudje se iz videopredavanja ali predstavitve učimo bolje, ko smo ob tem vključeni v generativne dejavnosti (to so vedenja, ki jih študentje izvajajo za izboljšanje učenja, oziroma dejavnosti, ki ne temeljijo samo na razumevanju in pomnjenju, temveč tudi na uporabi znanja v novih življenjskih položajih, za katere je potrebna konstruktivna interakcija z vsebino; npr. pisanje zapiskov, (samo)razlag, posnemanje učitelja ipd.).