Članica
Fakulteta za socialno delo
Področje
Stopnja
2. stopnja
Kreditne točke (ECTS KT)
5
Termin izvedbe
1. semester
Način izvedbe
Hibridno
Opis
Namen predmeta je oblikovati strokovno držo študentov, ki bo odražala spoštovanje otrok in otroštva (njihovega časa, odnosov z drugimi, osebnosti in kompetenc ter različnosti), ki temelji na post-moderni perspektivi na otroka. Pri predmetu spoznajo pomen in načine zagotavljanja glasu otrok v interakcijah z odraslimi v različnih kontekstih (v družini, šoli, organiziranih prostočasnih dejavnostih, institucijah in lokalni skupnosti), da bi znali spoštljivo komunicirati z otroki različnih starosti, sposobnosti in specifičnih osebnih okoliščin, spodbujati njihovo polno participacijo v socialnih dejavnostih (individualno ali skupinsko), jih slišati in tudi upoštevati njihove prispevke v procesih odločanja glede stvari, ki se tičejo otrokovega življenja. Spoznajo različne pristope v komunikaciji z otroki (verbalne in neverbalne, z uporabo umetniško-izraznih sredstev - igra, risba, gib). Spoznajo Konvencijo o otrokovih pravicah, njeno implementacijo v slovensko zakonodajo in v okviru seminarskih nalog raziskujejo, kako se uresničujejo otrokove pravice v praksi, v različnih institucionalnih okoljih, posebej za otroke iz ranljivih skupin. Seznanijo se z razvojno-psihološkimi značilnostmi otrok in specifičnimi stiskami ranljivih skupin otrok (v primerih zanemarjanja, zlorab, izkoriščanja, travmatičnih dogodkov ob ločitvah in izgubi staršev ali vojne). Naučijo se prepoznati različne dejavnike, ki v socialnih okoljih neposredno ali posredno vplivajo na otrokov razvoj, bodisi ga podpirajo, bodisi zavirajo. Spoznajo socialnodelovne pristope in metode podpore in pomoči otrokom v stiski, na mikro-, mezo- in makro-sistemski ravni (delovni odnos soustvarjanja rešitev, podpora družini pri vzgoji otrok, skupnostno socialno delo, antidiskriminatorno in medkulturno socialno delo, zagovorništvo). Predmet se izvaja v obliki predavanj (30 ur) in seminarjev (20 ur).
Število prostih mest: 2.