Članica
Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
Področje
Umetnost in kultura
Stopnja
2. stopnja
Kreditne točke (ECTS KT)
5
Termin izvedbe
1. semester
Način izvedbe
V živo
Opis
Film, televizija in drugi avdiovizualni mediji so gradniki vizualne kulture, ki se je skozi zgodovino že večkrat izkazala za idealen habitat propagandnega delovanja in v tem smislu ostaja aktualen predmet preučevanja tudi danes. Razumevanje in kritično vrednotenje vsestranskega delovanja propagande sta ključnega pomena za aktivno državljanstvo v sodobni družbi. Takšno razumevanje propagande terja uporabo konceptov in metod družboslovne provenience, zato preučevanje tega fenomena omogoča poglobljeno spoznavanje prispevka sociologije, psihologije, ekonomije in politologije ter drugih družboslovnih znanosti v metodološki repertoar filmskih in televizijskih študijev.
Nabor možnih tem: Sociologija kina. Film in javna sfera. Sociologija množičnih medijev. Sociologija množične kulture. ‒ Percepcija filma. Psihologija filma. Psihoanaliza filma. Gledalec vs. spektator. ‒ Ekonomija filma. Ekonomska zgodovina filma. Piratstvo. Antagonizmi in protislovja med filmom kot industrijsko panogo, umetniškim izrazom in političnim sredstvom. – Politika filma. Angažiranost vs. propaganda.
Cilji trajnostnega razvoja
CTR 4 - Kakovostno izobraževanje, CTR 16 - Mir, pravičnost in močne institucije, CTR 17 - Partnerstva za doseganje ciljev