Jutri se začenja novo akademsko leto z – predvsem za umetnice in umetnike – zgodovinskim pomenom: na Univerzi v Ljubljani (UL) začenja študij novega štiriletnega interdisciplinarnega doktorskega programa Umetnost, ki ustreza znanstvenemu izobraževanju tretje stopnje, prvih 24 študentov! Program izvajajo vse tri umetniške akademije UL – Akademija za likovno umetnost in oblikovanje (UL ALUO), Akademija za glasbo (UL AG) ter Akademija za gledališče, radio, film in televizijo (UL AGRFT) – v sodelovanju z Biotehniško fakulteto (UL BF), Naravoslovnotehniško fakulteto (UL NTF) in Fakulteto za arhitekturo (UL FA).

Zdaj že tradicionalno (tretjič) v začetku oktobra poteka AGRFT festival, ki združuje stvaritve študentov in zaposlenih na UL AGRFT ter tujih gledaliških in filmskih akademij, predstavlja pa tudi razstave, podkaste in projekcije, nastale v sodelovanju s študenti in zaposlenimi drugih članic UL. Veliko zanimivega za umetniški skok v novo akademsko leto … 

– Prof. mag. Matjaž Drevenšek, prorektor za umetnost

Lutkovno gledališče v programih Akademije za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani (UL AGRFT)

Študentje UL AGRFT se s področjem lutkovnega gledališča in lutkovne animacije v svojih programih srečujejo že dobro desetletje.

Lutkovno gledališče ima v pedagoških programih Akademije (tako kot v celotnem slovenskem gledališkem prostoru) minorno, a vendarle nezanemarljivo pozicijo. V Sloveniji imamo dva javna zavoda, specializirana za tovrstno produkcijo, ki od uvedbe študijskih programov lutkovnega gledališča na UL AGRFT zaposlujeta predvsem njegove diplomante. Gre za pomemben preskok, saj sta morala zavoda še pred dvajsetimi leti zaradi pomanjkanja akademske izobrazbe zaposlovati kadre preko lastnih, internih izobraževalnih modulov. Po uvedbi predmetov lutkovnega gledališča na Akademiji imata lahko danes oba kot pogoj zaposlitve zaključen UL AGRFT, kar pomembno vpliva na kakovost dela v obeh ansamblih. Študentje UL AGRFT se morajo torej med študijem seznaniti tudi z uprizoritvenimi postopki lutkovnega in predmetnega gledališča, z njegovo zgodovino in teorijo ter biti usposobljeni za delo z lutko in lutkovnim.

Do odprtja novih prostorov Akademije na Aškerčevi se je predmet Lutkovne animacije izvajal pretežno v prostorih Lutkovnega gledališča Ljubljana. Do selitve v nove prostore na Aškerčevo smo študente poučevali z lutkami iz fundusa LGL in osebnih zbirk, od leta 2021 pa imajo na voljo učne lutke, izdelane namensko zanje. Študentje imajo danes na voljo tudi večnamenski lutkovni oder, paravansko konstrukcijo, na kateri lahko preizkušajo lutkovne tehnike ročnih, namiznih lutk in marionet – siciljank. Pomembno je tudi dejstvo, da imamo na novi Akademiji prostor za shranjevanje lutk in materialov, kar proces poučevanja poenostavlja in bogati, študentom pa omogoča, da hitro in sprotno preizkušajo različne animacijske procese. Del pouka animacije so namreč tudi različne oblike predmetnega gledališča in sprotnega ustvarjanja, izdelovanja lutk in animacijskih objektov.

Prisotnost lutkovnega gledališča na 1. stopnji 

Prvi predmet z lutkovno vsebino je obvezni predmet Lutkovne animacije, s katerim se študentje igre in režije srečajo v tretjem letniku. Gre za praktičen predmet, pri katerem se študentje naučijo osnovnega dela z lutko. Hkrati gre tudi za prvo seznanitev z lutkovnim, z lutkovno mislijo, lutkovnimi postopki, kar pomeni, da je treba konkretno ravnanje z lutko tudi idejno ovrednotiti, razložiti, razmisliti in vsebinsko podkrepiti.

Tako je osnovni koncept in namen predmeta predvsem seznanitev študentov z lutkovnim gledališčem, z njegovimi potenciali, postopki, načini razmišljanja in razumevanjem lutke na odru ter seveda z osnovami animacije in odnosa igralca do lutke. Pouk torej ne obsega le vaj iz animacije, temveč tudi razmislek o tem, kaj z lutko počnemo, zakaj to počnemo in kakšno je naše igralsko zavedanje pri uporabi lutke, predmeta, materiala, ki postane igralčevo izrazno sredstvo. Obvezen je tudi obisk odrov Lutkovnega gledališča Ljubljana, predstav in procesov vaj, ki se razlikujejo od običajnih študijev v dramskem gledališču. Študentje obiščejo tudi delavnice LGL in restavratorsko ekipo tehnologov v gledališču, saj je seznanitev s postopkom nastajanja lutk pomembna za razumevanje dela in ustvarjanja predstav z lutkovnimi in animacijskimi elementi. Študentje so ob koncu leta vabljeni k uprizoritvi samostojnih avtorskih lutkovnih prizorov, etud, ob katerih lahko preizkusijo lastno kreativnost ter igralski in režiserski odnos do sebe na odru z lutko: Lutkovna animacija - trailer.

Med letom pa se študentje spuščajo tudi v drugačna lutkovna raziskovanja. Včasih z lutkami na ulici: Lovedolls walk free ...

... včasih doma s predmeti in poezijo: Človek v lupini ali Kako nekaj povedati z jajci.

Študij Igre z lutko na 2. stopnji

Predmetnik in časovna razporeditev študija Igre z lutko na 2. stopnji omogoča veliko več pozornosti in posvečanja materialu. Študentom je na voljo dovolj časa, prostora in priložnosti, da področje spoznajo in v okviru usmerjenega študija raziščejo zakonitosti lutkovne ustvarjalnosti.

Do zdaj so magistrski program Igre z lutko zaključili trije študentje. Lovro Finžgar in Voranc Boh sta zaposlena v Lutkovnem gledališču Ljubljana, Matic Lukšič pa ob svojem angažmaju v Mestnem gledališču Ljubljana in tamkajšnji uprizoritvi lastne avtorske lutkovne produkcije (Vse to sem videla, ko sem letela mimo) sodeluje tudi v drugih neodvisnih lutkovnih produkcijah (Mini teater, Hiša otrok in umetnosti). Mia Skrbinac je četrta študentka tega programa, njena magistrska predstava Šolski zvezek je že uvrščena v redni program LGL in poleg mnogih domačih ponovitev uspešno gostuje tudi na mednarodnih festivalih. Študij pravkar tudi formalno zaključuje.

Ob izvajanju drugostopenjskega programa Igre z lutko lahko študentje drugih smeri izberejo tudi predmet Lutkovno gledališče I, v katerem je poudarek na zgodovini in teoriji lutkovnega gledališča. Nabor študentov je vselej raznolik, kar zelo pripomore h kakovosti programa in različnim pogledom na lutkovno gledališče.

Zelo plodno je tako vselej sodelovanje s študenti Odrskega giba, ki se pri pouku lutkovne animacije zelo najdejo in preko dela z lutko dobijo dodatna znanja razumevanja giba in telesa. Hkrati se praviloma izkažejo tudi kot izvrstni animatorji, saj izhajajo z gibalne plati gledališča in jim je lutka kot izrazno sredstvo blizu in naravna. Zato ni naključje, da v svojih končnih produkcijah razmišljajo tudi o tem segmentu gledališča (primer magistrske produkcije Pie Vatovec Črna skrinjica, 2019).

Poseben poudarek na lutkovnem je seveda tudi pri študentih Scenskega oblikovanja, ki jih običajno področje še posebej zanima. Z lutkovnim gledališčem se mnogi srečajo prvič, a jih zaradi tesne povezave z likovnim zelo pritegne. Velikokrat se želijo preizkusiti tudi v praksi, tako da obiskujejo tudi ure animacije in lutko spoznajo praktično in v gibanju. To lahko njihovo znanje in plastično dojemanje lutke in lutkovnosti seveda le poglobi. Pomembno je seveda tudi to, da lutkovno gledališče spoznajo v tehnološkem smislu. Glede na veliko pomanjkanje tega poklica je vsaka pridobitev študentov, ki jih zanima likovna in tehnična plat lutkovnega gledališča, za področje zelo dragocena. Študentka scenografije Katarina Planinc je svojo magistrsko nalogo Desetnica zasnovala kot celostno lutkovno uprizoritev in jo pozneje s pomočjo študentk Akademije tudi uspešno realizirala v LGL. Danes je v delavnicah tega gledališča zaposlena kot scenografka in tehnologinja.

Študentje, vpleteni v profesionalno delo

Odkar se študentje srečujejo z lutkovnim področjem, se jih seveda trudimo kar najbolj povezovati s profesionalnim delom v obeh lutkovnih javnih zavodih in širše. Na podlagi večjega zanimanja mladih ustvarjalcev na področju lutkovne umetnosti znotraj predmetov na UL AGRFT se je prav zanje leta 2022 obnovil projekt BiTeatra – koprodukcije LGL, Unime Slovenija in UL AGRFT –, znoraj katerega so nastali vznemirljivi projekti študentov igre, režije in scenografije, ki raziskujejo polje lutkovnega in predmetnega gledališča. Vse predstave so doživele izjemen uspeh, so na rednem sporedu gledališča, obiskujejo festivale doma in v tujini ter privabljajo vedno nove gledalce:

Omeniti pa je treba še druge študentske avtorice in avtorje, ki so v svojih gledaliških in filmskih razmišljanjih posegli v območje lutkovne umetnosti. Filmska režiserka Mateja Rokavec posname uspešen in nagrajevan kratki film Češnjevi kolački (2019), v katerem združuje realen svet s svetom lutk. Napisana so magistrska dela študentk in študenta različnih smeri (scenografke, dramaturgov in študentke umetnosti giba), ki v svoja razmišljanja in raziskave vpeljejo svet lutkovne umetnosti:

  • Katja Vrenko: Dojemanje smrti in posmrtnega skozi likovno ilustracijo,
  • Katja Gorečan: Sodobno senčno gledališče Fabrizia Montecchija,
  • Benjamin Zajc: V iskanju lutki lastnega,
  • Pia Vatovec: Črna skrinjica: predstava zamenjanih vlog.

Pomemben del študija in seznanitve s področjem je tudi vpletenost v sodobno lutkovno produkcijo, zato so deli predavanj namenjeni tudi obiskom ustvarjalcev s področja lutkovnega gledališča, ki s predstavitvijo svojega dela in izkušenj bogatijo vedenja in prakso študentov.

Zaključek

Lutkovno gledališče na UL AGRFT je po desetih letih začetnega (skupnega) učenja in navajanja na procese dela naredilo nekaj pomembnih in velikih korakov, prišlo pa tudi do novih izzivov, ki jih izkazujeta čas in prostor slovenske gledališke in lutkovne produkcije.

V zadnjih petnajstih letih sta se obe profesionalni lutkovni hiši v Sloveniji v svojih ansamblih in produkcijah praktično podvojili, temu primerno se je povečala tudi njuna produkcija. Veliko lutkovnih predstav se uprizarja tudi na različnih neodvisnih scenah po vsej Sloveniji. Izkušnje mnogih študentov, ki so prek programov Erasmus obiskali druge akademije, pričajo o radovednosti in razmišljanju o gledališču, ki med svoja izrazna sredstva umešča tudi lutko. Vse to izkazuje, da je bila uvedba lutkovnih predmetov na UL AGRFT več kot upravičena.

Igrivost duha in misli, radovednost pogleda in pomena, njunih premen, spodbujanje drugačnega pogleda nase, na svojo igralsko prezenco, na odnos igralca do lutke in materialov, na lutko kot odrskega partnerja, na metaforo in metamorfozo odrskih oblik, objektov in subjektov, humor in odstop ... Lutkovno gledališče ponuja nešteto zornih kotov, vprašanj in umetniških provokacij, ki bi si jih mlad raziskovalec na področju gledališke umetnosti moral zastavljati in se do njih opredeliti.

Razmislek in praksa lutkovnega gledališča sta dediščini večnega sveta. Arhetipska znanja, čutenja in veščine, ki preživljajo generacije, nas prek podajanja zgodb, zgodovine in človeških skrivnosti povezujejo ter nas (in lutke) oživljajo vedno znova in na nove načine.

– doc. Martina Maurič Lazar, UL AGRFT

 

Interni razpis za delitev sredstev Sklada UL za umetniško področje za leto 2025

Predmet internega razpisa je (so)financiranje projektov članic UL, ki jih bodo v letu 2025 izvedle na področju umetniške dejavnosti.

Razpis je namenjen spodbujanju dodatnega umetniškega ustvarjanja študentov, ki presega delo v okviru študijskih programov.

Rok za oddajo vloge je ponedeljek, 14. 10. 2024, do 23:59.

Razpisna podpodročja na področju umetniške dejavnosti, pogoje za sodelovanje na razpisu, upravičeni stroški in ostale informacije najdete v besedilu internega razpisa na tej povezavi.

Docentka UL ALUO prejela glavno nagrado na tekmovanju ITSLIQUID v Rimu

Foto: Kristina Rutar

30. avgusta 2024 se je v galeriji Medina Art Gallery Roma v Rimu odprla 11. izdaja odmevne mednarodne razstave ROME INTERNATIONAL ART FAIR 2024. Na njej je razstavljena tudi serija del Kristine Rutar z naslovom Anatomija praznine, s katero je umetnica in docentka na smeri Unikatno oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO) prejela glavno nagrado letošnjega 16. mednarodnega tekmovanja sodobne umetnosti ITSLIQUID. V sklopu nagrade se bo predstavila na treh velikih mednarodnih razstavah, po Rimu še v Londonu in Benetkah.

Nagrajenki iskreno čestitamo!

Več o tekmovanju na tej povezavi.


– Sara Bešlin Vatovec, UL ALUO

Posebna omemba študentki UL ALUO za film Razcepljene konice na 10. FeKK

Foto: FeKK

Med zmagovalce letošnjega 10. FeKK – Festivala kratkega filma, ki je potekal od 19. do 24. avgusta 2024, se je uvrstila tudi Hannah Koselj Marušič, podiplomska študentka študijske smeri Video, animacija in novi mediji na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO). Mednarodna žirija ji je za kratki dokumentarni film Razcepljene konice (Split Ends) namenila posebno omembo v slovenskem tekmovalnem programu. 

Film je nagrado prejel z utemeljitvijo, da gre za zelo osebno pripoved o “prijateljstvu, intimnosti in težki bolezni”, ki je žirijo “prepričala s svežim in brezkompromisnim filmskim pristopom. Iskren in očarljiv portret, ki se ne boji prikazati tako lepih kot tudi grdih plati življenja.

Nagrajenki iskreno čestitamo!

Film je nastal v študijskem letu 2023/2024 v produkciji UL ALUO in društva Luksuz produkcija.


– Sara Bešlin Vatovec, UL ALUO

Projekt MIR │ PEACE

Foto: UL AG

Pri Založbi kakovostnih programov Radiotelevizije Slovenija (ZKP RTV SLO) je v sodelovanju z Radiem Slovenija - Programom Ars, Akademijo za glasbo Univerze v Ljubljani (UL AG) in Društvom za trobilno komorno glasbo SiBRASS izšel digitalni album MIR │ PEACE v izvedbi Trobilnega ansambla UL AG BrassAG, pod umetniškim vodstvom prof. Dušana Kranjca, mag. art.

Na albumu so novitete, ki so jih v ta namen napisali profesorji, alumni in študenti UL AG: prof. Andrej Misson: Poker za mir, doc. David Veber: Perpetuum mobile, Tilen Slakan: Peaceful Reverie in Simon Kravos: War and Peace, začne pa se s fanfaro Richarda Straussa Tako je govoril Zaratustra.

Namen tega glasbeno-umetniškega projekta, ki je nastal v sodelovanju z Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani (UL AGRFT) ter s podporo Sklada UL za umetniško področje, je ozaveščanje javnosti o strpnosti in miru kot temeljni človekovi vrednoti, odgovornosti, možnosti, pravici in dobrini. Skladatelj in akademik Lojze Lebič pa k temu dodaja: »Četudi je zgodovina polna nemirov in vojn, ostaja mir naše temeljno upanje. In prav v glasbi je tisto, kar lahko privede do skrivnosti, ki nas povezuje s svetostjo duhovnega, svobode in miru.«

Na UL AGRFT je ansambel BrassAG pod vodstvom scenarista in režiserja Aljaža Zorka ter drugih študentov posnel tudi videospot, ki si ga lahko ogledate tukaj.

– Maša Medved, UL AG

Projekt z Ensemble Recherche 2024

Foto: UL AG

Ensemble Recherche velja za enega svetovno najbolj uveljavljenih komornih sestavov za interpretacijo sodobne klasične glasbe. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani (UL AG) po letih 2019-2020 že drugič sodeluje s tem sestavom, ki vedno praizvede nova glasbena dela ljubljanskih študentov kompozicije. Letos je nastalo pet novih skladb študentov, ki jih je Ensemble Recherche junija skupaj s študenti preizkusil na predhodnih vajah na svojem sedežu v nemškem Freiburgu. Nato pa so jih študentje čez poletje izpopolnili za praizvedbo v okviru koncertov zasedbe, ki bodo 3. oktobra 2024 v Mariboru in 4. oktobra 2024 v Ljubljani. Ob tej priložnosti bo Ensemble Recherche izvedel tudi brezplačne delavnice sodobne glasbe za študente in študentke na UL AG.

Projekt so omogočili Goethe-Institut Ljubljana, UL AG, SNG Maribor in Ensemble Recerche.

– Izr. prof. Vito Žuraj, UL AG

UL ALUO na razstavi Adriana Maraž: Retrospektiva

Foto: Bogo Zupančič

V Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC) predstavili nova spoznanja o grafičnih postopkih umetnice.

V ljubljanskem MGLC namesto klasičnih vodstev po razstavi organizirajo tematska vodstva.

3. septembra 2024 so po razstavi Adriana Maraž: Retrospektiva številno občinstvo popeljali izr. prof. dr. Nadja Zgonik, sokuratorica razstave, tehnični sodelavec akademski grafik Admir Ganić in študentka 3. letnika slikarstva Maruša Pajnič z Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO). Adriana Maraž (1931–2015) je najpomembnejša slovenska ustvarjalka na področju umetniške grafike, ki jo je prepoznala tudi tujina. Na ljubljanski akademiji je leta 1958 zaključila študij slikarstva, najprej delovala na tem področju, po letu 1965 pa se je posvetila umetniški grafiki. 

Da bi razkrili vse avtorske posebnosti načina dela v globokem tisku pri tej umetnici, ki je mojstrsko obvladovala različne postopke barvne jedkanice, je Maruša Pajnič pod mentorstvom Admirja Ganića v okviru RSF projekta čez poletje v grafičnih delavnicah UL ALUO na podlagi ohranjenih matric rekonstruirala celoten postopek nastajanja grafike od priprave matrice do odtisa. 

Matrice je za raziskovalne namene posodila Romana Bernik Gostič, študent vizualnih komunikacij Tim Topić pa je s sodelovanjem celotne ekipe posnel videofilm. Na tematskem vodstvu je predpremierna projekcija videa vzbudila veliko zanimanja prisotnega občinstva. V načrtu je objava z angleškimi podnapisi v odprtem dostopu.


Izr. prof. dr. Nadja Zgonik, Katedra za teoretične vede, UL ALUO

V Galeriji Mulec v Ljubljani odprta študentska razstava UL ALUO — Rdeča pentlja grafike

Foto: Vilma Ducman / Galerija Mulec FB

30. avgusta 2024 se je v Galeriji Mulec v Ljubljani odprla razstava študentk in študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO) z naslovom Rdeča pentlja grafike, na kateri so bili predstavljeni rezultati poletne grafične delavnice pod vodstvom umetnice in alumne UL ALUO Marjane Pahor.

Od 1. do 8. julija 2024 je na UL ALUO s podporo Sklada UL za umetniško področje in z grafično delavnico Robert Blackburn Printmaking Workshop (RBPW) iz New Yorka potekala poletna grafična delavnica Simultana barvna jedkanica po S. W. Hayterju in N. Krishni Reddyju.

Z delavnico je Marjana Pahor, akad. slik., mag. grafike, na UL ALUO želela prenesti znanje barvne jedkanice mladim, nadarjenim grafikom, s tem pa skleniti krog rdečih niti tehničnih znanj velikih mojstrov, ki jih je mojster N. Krishna Reddy učil v svojem grafičnem ateljeju na Univerzi v New Yorku (zvezna država New York v ZDA) jeseni leta 1995.

Z desetdnevno razstavo v Galeriji Mulec je skupaj s študenti predstavila rdečo nit zgodovine grafike, ki teče od Dürerja prek Rembrandta do Goye in Picassa, skozi pariško delavnico S. W. Hayterja, v ZDA prek N. Krishna Reddyja in v Slovenijo prek Rika Debenjaka.

Razstavljali so: Rea Bartulović, Ana Govc, Inja Ilnikar, Jan Kranjec, Tinkara Nemec Herkess, Maruša Pajnič, Polona Pečan, Anka Štrukelj, Gvendolina Završnik, Matej Zupan in Đorđe Božić ter dva zunanja udeleženca, Maja Ljubič in Lenart Merlin.


– Sara Bešlin Vatovec, UL ALUO

Kaj gledam in kaj vidim: razstava o vizualizaciji za ljudi z okvarami vida

Foto: UL ALUO

10. septembra 2024 se je v Centru ilustracije odprla razstava Kaj gledam in kaj vidim: Morski organizmi za osebe z motnjami vida, na kateri so predstavljeni rezultati Mednarodne poletne šole Kaverljag v organizaciji Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO) in Društva Kaverljag.

Na poletni šoli, ki je v Pliskovici na Krasu potekala od 21. do 28. julija 2024, udeleženci pa so prihajali z več partnerskih institucij iz petih evropskih držav, sta UL ALUO in Društvo Kaverljag po daljšem premoru nadaljevala sodelovanje na področju tematike okoljevarstva in družbene trajnosti. Tema letošnje razstave je morska biologija skozi znanstveno ilustracijo, a s posebnim ciljem: vizualizacija za ljudi z okvarami vida.

Razstava je na ogled do 6. oktobra 2024, vstop je prost.

Več o projektu na tej povezavi.


– Sara Bešlin Vatovec, UL ALUO

Poletna šola arhitekture 2024

Foto: Miha Benčina

Poleti je Fakulteta za arhitekturo Univerze v Ljubljani (UL FA) zaživela v družbi šolarjev in dijakov. Konec junija 2024 je bila namreč izvedena tridnevna poletna šola arhitekture za osnovnošolce, konec avgusta pa petdnevna za srednješolce. Letošnja krovna tema obeh poletnih šol je bila “Roka, ki misli” oz. zakaj je pomembno, da arhitekti in urbanisti v digitalni dobi še vedno delamo tudi z roko. Na sprehodih po Ljubljani smo preko skic spoznavali, raziskovali in analizirali mostove. Med vožnjo z ladjico smo si ogledali šest fasad mostov na Ljubljanici. Predavanja so nam orisala kompleksno in interdiciplinarno plat mostov (ter poklica arhitekta oz. urbanista). Z maketami različnih meril smo primerjali konstrukcijske tipe mostov, iskali in preverjali nove možnosti mostov, tekmovali v gradnji paličnih mostov ter vsi skupaj postavili in preizkusili Leonardov leseni most. Delo arhitekta v praksi so nam iz prve roke predstavili v dveh arhitekturnih birojih. Ob zaključku druženja smo obakrat postavili razstavo. Prostorska instalacija, ki je nastala konec avgusta v avli pred Plečnikovo predavalnico, je še vedno na ogled – zato vabljeni, da si jo ogledate do oktobra!

– Asist. Mina Hiršman, UL FA

Predstavitev ilustratorke kULturnice

Foto: osebni arhiv

Po končanem dodiplomskem študiju oblikovanja vizualnih komunikacij na Umetniški akademiji v Splitu sem se vpisala na podiplomski študij ilustracije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. V svojih delih raziskujem različne sloge, tehnike in teme, še posebej pa me zanimajo žanri spekulativne fikcije. Predvsem se rada ukvarjam s pripovedovanjem, rišem, pišem in objavljam kratke stripe ter zgodbe v revijah na Hrvaškem; zanje sem prejela nagradi Protosfera in Artefakt.

Poleg ilustracije se ukvarjam tudi z grafičnim oblikovanjem za stranke, še posebej pa me zanima kostumografija. Februarja 2024 sem sodelovala kot asistentka kostumografinje pri Bellinijevi operi „Capuleti in Montegi“ v HNK Split.

– Antea Benzon, študentka UL ALUO

Elektronsko glasilo kULturnica nastaja v sodelovanju s sodelavkami in sodelavci akademij ter umetniških smeri fakultet Univerze v Ljubljani.

Izhaja vsak zadnji ponedeljek v mesecu.

Izdajatelj: Založba Univerze v Ljubljani

Glavni in odgovorni urednik: prof. mag. Matjaž Drevenšek, prorektor za umetnost

Uredniški svet: prof. mag. Matjaž Drevenšek, Mirela Šućur

Zbiranje in urejanje prispevkov: Mirela Šućur, Jernej Kejžar, Uroš Ferrari Stojanović

Sodelujoče in sodelujoči: prof. mag. Matjaž Drevenšek, doc. Martina Maurič Lazar, Sara Bešlin Vatovec, Maša Medved, izr. prof. Vito Žuraj, izr. prof. dr. Nadja Zgonik, asist. Mina Hiršman, Antea Benzon, prof. dr. Tomaž Toporišič, Pia Mikolič, Dunja Zlotrg, Zala Simčič, Nadja Kranjc, Ana Jamnik

Avtorice in avtorji uporabljenega slikovnega gradiva: Vilma Ducman, Kristina Rutar, Bogo Zupančič, Miha Benčina, Otton Zajec, Denis Vučko, Metod Frlic, Žiga Gorišek, Rainer Döring, Mina Hiršman, Ana Jamnik, Zala Simčič

Avtor naslovne ilustracije: prof. mag. Milan Erič

Avtorica serije ilustriranih vinjet: Antea Benzon, mentorica: doc. Suzi Bricelj

Oblikovanje: Jernej Kejžar

Tehnična realizacija: Innovatif d. o. o.

Jezikovni pregled in lektura: Amidas d. o. o. 

ISSN 2820-4484 

Univerzitetna služba za umetniško dejavnost

Kontakt

Univerza v Ljubljani
Kongresni trg 12
1000 Ljubljana

E-naslov: umetnost@uni-lj.si