Na drugi stopnji je v letu 2024 akreditiran nov skupni študijski program Umetna inteligenca (UL FRI), v postopku akreditacije na NAKVIS-u sta predloga za akreditacijo dveh novih magistrskih interdisciplinarnih študijskih programov Bioekonomika  in Bioinformatika (oba na UL BF). Prorektorica UL za študijske in študentske zadeve, prof. dr. Ksenija Vidmar Horvat, je poudarila bistvenost vključevanja študentk in študentov v projektno delo, ki stremi k individualiziranemu pristopu in razvoju novih didaktičnih metod. "Želimo, da je Univerza v Ljubljani za prihajajoče študentke in študente izkušnja, ki temelji na odličnosti, vključenosti in ki omogoča vsem, da razvijejo svoje potenciale."

Njeno misel je nadaljevala Maja Dizdarević, pomočnica glavnega tajnika UL za razvoj storitev za študente in alumne: "Prizadevamo si, da se študentke in študenti že v času študija vključujejo v raziskovalne projekte ter pridobivajo dodatna znanja in izkušnje za razvoj svojih potencialov. Družbene spremembe vplivajo na potrebe oziroma sodoben trg dela, zato je pomembno ažurno spremljanje in razvoj na področju kariernega svetovanja," je povedala. Velik poudarek bo tudi v prihodnje na sodelovanju z gospodarstvom in delu, ki omogoča otipljiv odziv na izzive in karierne potrebe študentk in študentov.

Na UL je junija letos zaživela nova enota, Pisarna za enakost in vključevanje (PEV). Izr. prof. dr. Petra Videmšek, vodja Pisarne za enakost in vključevanje, je povedala: "Univerza je prostor, kjer se znanje predaja, kjer se znanje ustvarja in kjer se znanje prenaša.  Ni nepomembno, na kakšen način se to počne. Prizadevamo si, da bo Univerza prostor, ki bo učna skupnost za vse – tiste, ki so prikrajšani in tiste, ki si želijo več." Pisarna za enakost in vključevanje se povezuje z delom Pisarne varuhinje študentov, Komisije za vprašanja študentov ter z aktivnostmi delovne skupine za uveljavljanje Načrta za enakost spolov. Osnovni namen vzpostavitve pisarne je prispevek k razvoju splošne kulture vključevanja, strpnosti in povezovanja v odprto akademsko skupnost.

UL se uvrša med največje raziskovalne institucije v Sloveniji, zavezane k zelenemu in digitalnemu prehodu. V okviru Načrta za okrevanje in odpornost izvajamo projekt UL za trajnostno družbo (ULTRA), ki tovrstne kompetence celostno naslavlja skozi več kot 25 pilotnih projektov na temo mikrodokazil, namenjenih študentkam in študentom, alumnom in splošni javnosti. "Programi za mikrodokazila predstavljajo fleksibilno, specializirano izobraževanje, ki v kratkih modulih ponudijo specifične kompetence. Lahko bodo zmanjšala vrzel med hitrim tehnološkim napredkom, ki zahteva vse hitrejše prilagajanje, ter klasičnim izobraževanjem, ki zaradi svoje narave ne more biti dovolj hitro odzivno na potrebe trga in družbe," je razložila Tamara Boh, vodja Centra vseživljenjskega učenja na UL, in pripomnila: "Programi za pridobitev mikrodokazila se v sisteme izobraževanja in usposabljanja vključujejo kot dopolnitev t. i. tradicionalnih načinov. Ti programi ne nadomeščajo ali razbremenjujejo tradicionalnega izobraževanja, predstavljajo pa pomembno dopolnitev, ki je nujna, tako zaradi hitre dinamike sprememb v družbi, kot tudi zaradi razpršene in neurejene ponudbe usposabljanj na trgu."

Prof. dr. Nataša Poklar Ulrih, institucionalna koordinatorka Zveze EUTOPIA, je predstavila priložnosti za študentke, študente v okviru Zveze EUTOPIA, zveze desetih evropskih univerz, katere cilj je spodbujanje mobilnosti študentk in študentov,  akademskih izmenjav in ustvarjanje bolj integriranega evropskega izobraževalnega prostora. "Zveza EUTOPIA nudi študentom Univerze v Ljubljani številne priložnosti za mednarodno izmenjavo, medkulturno izkušnjo, sodelovanje pri inovativnih projektih, razvoj kariernih veščin in aktivno sodelovanje pri oblikovanju prihodnosti evropskega visokega šolstva," je povedala.  Sodelovanje v aktivnostih Zveze EUTOPIA študentom omogoča osebni in profesionalni razvoj, saj nudi priložnosti za izboljšanje jezikovnih znanj, medkulturne komunikacije, pridobivanje novih veščin, kot so timsko delo, prilagodljivost, reševanje izzivov in projektno delo. Obenem pa omogoča vzpostavitev dragocenih mednarodnih stikov, ki so ključni za uspešno kariero v globaliziranem svetu.