S pedagogi UL smo pregledali osnove uporabe spletnih učilnic Moodle pred pričetkom novega študijskega leta
Datum objave:
V petek, 27. 9. 2024, smo v Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu v okviru Digitalnega ULTRA maratona za pedagoge UL izvedli usposabljanje Osnove uporabe spletnih učilnic Moodle , kjer smo se osredotočili na pregled različnih osnovnih možnosti in aktivnosti v pedagoškem procesu, ki jih te ponujajo, v ponedeljek, 30. 9. 2024, pa smo nadaljevali z usposabljanjem Napredna uporaba spletnih učilnic Moodle v pedagoškem procesu, kjer smo podrobneje predstavili še uporabo naprednih funkcionalnosti ter tako pedagogom UL ponudili pregled možnosti in podporo pri pripravi spletnih učilnic na prihajajoče študijsko obdobje.
Kaj smo počeli?
Udeleženci obeh delavnic na temo uporabe spletnih učilnic so spoznali možnosti uporabe raznolikih aktivnosti v spletnem okolju Moodle, ki jih lahko v pedagoškem procesu vključimo z namenom spodbujanja sodelovalnega dela, sprotnega preverjanja in vrednotenja znanja ter pridobivanja povratnih informacij s strani študentov. Že ustvarjena gradiva lahko obogatimo tudi z dodajanjem raznih interaktivnih elementov, uporaba Moodla pa nam je lahko v pomoč že pri sami organizaciji vsebin in pedagoškega dela.
Na prvi delavnici smo pregledali različne funkcionalnosti oz. aktivnosti v spletnem okolju Moodle, ter se spoznali z učinkovitim krmarjenjem ter ustvarjanjem aktivnosti v spletnih učilnicah Moodle. Ena izmed prednosti uporabe spletnih učilnic je učinkovita organizacija pedagoškega dela in pridobivanje povratnih informacij s strani študentov, zato smo si podrobneje pogledali kako uporabljati aktivnosti, ki so namenjene komunikaciji s študenti in/ali kolegi (forum obvestil, forum za sodelovanje, klepetalnik) in kakšne so razlike med njimi.
Sprehodili smo se čez uporabniški vmesnik in si pogledali, kje lahko spremljamo (ne)aktivnost sodelujočih, ter se seznanili z ustvarjanjem virov Datoteka, Mapa, Stran, in aktivnosti Naloga ter Kviz.
Na drugi delavnici smo se osredotočili na prikaz možnosti uporabe različnih naprednih funkcionalnosti. Pedagogom smo predstavili npr. različne možnosti oblikovanja skupin in skupkov z namenom razvijanja različnih učnih poti. Podrobneje smo si ogledali še kako slediti zaključevanju dejavnosti oziroma kako študentom pogojno omejiti dostop do aktivnosti z namenom spodbujanja aktivnega vključevanja v študijski proces. Delavnico smo nadaljevali s predstavitvijo dejavnosti, ki spodbujajo sodelovalno učenje in gradnjo znanja, kot so zbirka podatkov, slovarji, wiki strani. Za konec smo na kratko preverili še možnosti vključevanja medvrstniškega vrednotenja preko dejavnosti delavnica ter si ogledali možnosti spremljanja napredka študentov.
Vabljeni k ogledu posnetkov srečanja v naši podporni učilnici, kjer bodo tekom Digitalnega ULTRA maratona na voljo tudi dodatna gradiva in vodiči ter povezava do testne učilnice, kjer lahko naučeno postavite v prakso. Ključ za vpis v učilnico je: DUM-P2024. Spletna učilnica se nahaja v Moodle okolju, kamor se prijavite s svojo UL ID.
Več informacij o Digitalnem ULTRA maratonu 1.0 pa najdete na povezavi.
Vsem udeleženim se zahvaljujemo za udeležbo na Digitalnem ULTRA maratonu in čestitamo za nove pridobljene digitalne kompetence, veščine in znanja za uporabo IKT v pedagoškem procesu.
Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije ter Evropska unija – NextGenerationEU.