S projektom želimo nadgraditi obstoječi podporni sistem za pedagoge in študente pri uporabi IKT s fokusom na spodbujanju razvoja digitalnih znanj, kompetenc in veščin.
Namen projekta
Razvili in nadgradili bomo različne podporne storitve in ekipo, ki bodo omogočile strokovni razvoj in usvajanje znanj na področju digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov ter študentov z uporabo različne IKT. Vzpostavili bomo vzorčne pametne učilnice, ki bodo temeljile na premišljeni, varni in didaktični uporabi IKT ter bodo pedagogom omogočale uporabo usvojenih znanj na lastnih predmetnih področij. Študenti bodo preko aktivnega vključevanja v pedagoški proces ter reševanja modelnih problemskih situacij, ki bodo nastale v sodelovanju z zunanjimi strokovnjaki, ob uporabi IKT soočeni z izzvi, kot jih bodo srečevali tudi na lastni poklicni poti. Tako pedagogi kot študenti UL bodo vpeti v vrednotenje digitalnih kompetenc ob pričetku in zaključku izvajanja pilotnega projekta z namenom merjenja napredka v razvoju digitalnih kompetenc ter učinkovitosti vzpostavljenega podpornega sistema. Projekt se tesno povezuje z drugimi pilotnimi projekti UL in jih bo dopolnjeval in podpiral na področju uporabe IKT v pedagoškem procesu.
Izkaznica projekta
Mehanizem: Načrt za okrevanje in odpornost (NOO)
Razpis: Reforma VŠ: Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod
Prijava: UL za trajnostno družbo – ULTRA
Pilotni projekt: Izobraževalni ekosistem za pridobivanje digitalnih kompetenc pedagogov in študentov
Članica/nosilec: UL Rektorat, Center UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu (Center Digitalna UL), prof. dr. Janez Bešter
Sodelujoče članice: Rektorat (Center Digitalna UL), vse članice UL
Vrednost projekta: 1.200.000,00 EUR
Delovni sklopi projekta
Cilji:
C1: Izvedba načrtovanih aktivnosti v skladu z akcijskim načrtom in časovnico izvajanja projekta
C2: Razvoj razširjene podporne skupine, ki bo nudila sistemsko podporo pri razvoju digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov ter vpeljavi IKT v pedagoško proces z namenom spodbujanja razvoja digitalnih znanj, kompetenc in veščin pri študentih
C3: Priprava vmesnih in končnih poročil z rezultati spremljanja in vrednotenja rezultatov v okviru projekta
C4: Komunikacija in promocija projekta na članicah UL In širše
Rezultati:
R1: oblikovana razširjena podporna skupina
R2: oblikovana vmesna in končna poročila o izvajanju projekta
R3: organiziranih in izvedenih vsaj 6 diseminacijskih dogodkov
R4: pripravljenih in objavljenih vsaj 84 diseminacijskih objav/prispevkov na spletni strani
Kratek opis delovnega sklopa:
Z aktivnostjo analiza stanja želimo preveriti obstoječe digitalne kompetence, znanja in veščine med pedagogi in študenti UL. Z analizo stanja bomo pridobili osnovne podatke oz. rezultate, ki bodo izhodišča za vzpostavitev različnih podpornih storitev, ki bodo del nastajajočega izobraževalnega ekosistema na področju digitalnih znanj, kompetenc in veščin v projektu ULTRA.
Pri analizi stanja bomo temeljili na pridobivanju podatkov na različne načine:
s pregledom in analizo učnih načrtov študijskih predmetov
z merjenjem izhodiščnih digitalnih kompetenc pedagogov in študentov UL z uporabo spletnih vprašalnikov DigCompEdu CheckIn, za pedagoge, ter MyDigiSkills, za študente.
s pregledom primerov dobrih praks spodbujanja razvoja digitalnih znanj, kompetenc in veščin v primerljivih institucijah doma in po svetu.
Pridobljeni podatki nam bodo služili kot izhodišče za naslednjo aktivnost ter nam bodo omogočali bolj podroben vpogled v stanje na področju digitalnih znanj, veščin in kompetenc na članicah UL.
Cilji:
C1: Analiza stanja didaktične uporabe IKT v pedagoškem procesu s poudarkom na razvoju digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov UL
C2: izhodiščno vrednotenje digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov (DigCompEdu) in študentov (DigComp)
C3: Analiza dobrih praks spodbujanja razvoja digitalnih znanj, kompetenc in veščin v primerljivih institucijah doma in po svetu
Rezultati:
R1: Dokument Analiza stanja didaktične uporabe IKT v pedagoškem procesu s poudarkom na razvoju digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov UL
R2: Dokument Analiza dobrih praks spodbujanja razvoja digitalnih znanj, kompetenc in veščin v primerljivih institucijah doma in po svetu
Kratek opis delovnega sklopa:
Z aktivnostjo mikrodokazila in oblikovanje ponudbe izobraževanj za pedagoge in študente želimo na podlagi analize stanja postopoma, v več ciklih (vsaj dveh) graditi oz. dopolnjevati poudbo podpornih storitev za pedagoge in študente UL in širše, kamor spadajo:
organizacija in izvedba dogodkov posveti Učitelji učiteljem/Študenti študentom;
razvoj in izvedba delavnic (preko spleta, v živo);
razvoj gradiv za uporabo IKT v pedagoškem procesu;
organizacija in izvedba individualnih in skupinskih svetovanje za uporabo IKT v pedagoškem procesu.
Razvite podporne storitve bodo služile tudi kot osnova za definiranje mikrodokazil za doseganje digitalnih znanj, kompetenc in veščin.
Razvit oz. nadgrajen bo sistem, kjer se bodo podporne storitve izvajle in poenoten bo način informiranja, preko katerega se bo pedagoge in študente UL ter širše obveščalo o možnostih sodelovanja v podpornih storitvah.
Cilji:
C1: Oblikovana ponudba izobraževanj za pridobivanje vseživljenjskih digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov UL za uspešen študijski in nato delovni proces na podlagi analize stanja.
C2: Definiran sistem mikrodokazil za vseživljenjsko učenje digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov UL ter drugih zainteresiranih za uspešen študijski in nato delovni proces na podlagi analize stanja.
Rezultati:
R1: Razvit sistem izobraževanj za pridobivanje vseživljenjskih digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov UL
R2: Razvitih oz. posodobljenih vsaj 150 gradiv
R3: Izvedenih vsaj 300 podpornih aktivnosti
R4: Definiran ekosistem mikrodokazil za vseživljenjsko učenje digitalnih digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov, študentov UL ter drugih zainteresiranih
Kratek opis delovnega sklopa:
Z aktivnostjo vzpostavitev pametne učilnice želimo na podlagi analize stanja ter izraženih potreb pedagogov in študentov UL razviti prilagodljivo okolje, ki bo povezovalo fizični (npr. prilagodljive predavalnice s potrebno opremo) in virtualni prostor (npr. Moodle/Canvas), ki bo služilo za izvedbo različnih z IKT-podprtih oblik študija. Vzpostavljen bo prostor, ki bo služil prikazu različnih možnosti didaktične uporabe IKT s poudarkom na razvoju digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov UL.
Aktivnost bo vključevala nakup, namestitev ter integracijo različne programske in multimedijske ter strojne opreme za vzorčni učilnici v celosten koncept, ki bo vsaj v dveh ciklih testiran ter po potrebi nadgrajen. Pripravljeni bodo različni scenariji uporabe pametne učilnice za različna predmeta področja ter smernice za vzpostavitev pametne učilnice na različnih članicah UL.
Izvedeno bo načrtovanje inovativne uporabe IKT v pedagoškem procesu v okviru pilotnih projektov posodobitve oz. razvoja novih predmetov (ULTRA).
Cilji:
C1: Vzpostavitev vzorčne pametne učilnice
C2: Načrtovanje in izvedba pedagoškega procesa z inovativno uporabo IKT v pametni učilnici s fokusom na razvoju digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov ter študentov
Rezultati:
R1: Vzpostavitev dveh vzorčnih pametnih učilnic
R2: Dokument Vzpostavitev pametne učilnice za didaktično uporabo IKT s poudarkom na razvoju digitalnih znanj, kompetenc in veščin študentov UL
R3: Nudenje podpore pri izvedbi 11 pilotnih projektov posodobitve oz. razvoja novih študijskih predmetov z didaktično uporabo IKT s fokusom na razvoju digitalnih znanj, kompetenc in veščin.
Kratek opis delovnega sklopa:
V okviru projekta se bodo pedagogi in študenti vključevali v različne podporne aktivnosti v nastajajočem izobraževalnem ekosistemu. Aktivnosti bomo spremljali in po vsakem ciklu izvedli evalvacijo ter na podlagi rezultatov prilagodili izvedbo podpornih storitev za naslednje obdobje.
Skozi evalvacijo si želimo preveriti učinek ponujenih storitev za pripravo
usmeritev za vzpostavitev oz. nadgradnjo celovitega podpornega okolja za pridobivanje digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov
usmeritev za uporabo IKT pri izvedbi študijskih predmetov s fokusom na razvoju digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov
Ponovno bomo izmerili digitalne kompetence pedagogov in študentov UL preko samoevalvacijskih obrazcev ter obrazcev po izvedbi različnih podpornih storitev. Pridobljeni rezultati nam bodo omogočili prilagoditev ponudbe podpornih storitev (nadgradnja delavnic, svetovanj, gradiv) ter nadgradnjo definiranih mikrodokazil za digitalna znanja, kompetence in veščine.
Cilji:
C1: Evalvacija izvajanja in sodelovanja pedagogov in študentov v celovitem podpornem okolju (izobraževanja, e-storitve, e-vsebine) za pridobivanje digitalnih znanj, kompetenc in veščin
C2: Evalvacija izvajanja posodobljenih študijskih predmetov z inovativno uporabo IKT v pedagoškem procesu
C3: Končno vrednotenje digitalnih znanj, kompetenc in veščin učiteljev (DigCompEdu) in študentov (DigComp)
Rezultati:
R1: Dokument Usmeritve za vzpostavitev oz. nadgradnjo celovitega podpornega okolja za pridobivanje digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov
R2: Dokument Usmeritve za uporabo IKT pri izvedbi študijskih predmetov s fokusom na razvoju digitalnih znanj, kompetenc in veščin pedagogov in študentov
Center Digitalna UL
Digitalni ULTRA maraton za pedagoge in študente
V Centru za uporabo IKT v pedagoškem procesu v sklopu pilotnega projekta NOO ULTRA Izobraževalni ekosistem za pridobivanje digitalnih kompetenc pedagogov in študentov v letu 2024 organiziramo Digitalni (ultra) maraton 1.0 za pedagoge (DUM-P) in študente (DUM-Š), kjer boste razvijali spretnosti, veščine in znanja za uporabo IKT, pri tem pa urili vzdržljivost in skupaj z nami premagovali izzive v izobraževalnem ekosistemu, kjer poteka nenehno kroženje energije in »hranil« med vsemi živimi in neživimi organizmi.
Ultramaraton je tek na razdalje, ki presegajo tradicionalne maratone. Ti običajno merijo 42 km. Ultramaratoni pa obsegajo razdalje, ki se lahko gibljejo od 50 kilometrov in do več sto kilometrov ter vključujejo različne terene, kot so ceste, gozdne poti, gorski pohodi, tek čez puščavo in druge zahtevne poti, trajajo pa lahko tudi 24, 48 ur in celo več dni.
Medtem ko so maratoni priljubljeni za rekreativne tekače, so ultra maratoni namenjeni tistim, ki iščejo še večji izziv in vzdržljivost. Tekmovalci v ultra maratonih morajo razviti izjemno vzdržljivost, trdnost uma in sposobnost upravljanja s fizičnimi in psihičnimi izzivi, saj tekmovanje pogosto poteka v težkih vremenskih pogojih in na zahtevnem terenu.
Tudi Univerza v Ljubljani spodbuja razvoj digitalnih znanj, kompetenc in veščin, kjer gre za tek na dolge proge in na raznolikih področjih (po DigCompEdu). Vsak (ultra)maratonec pa potrebuje kvaliteten in premišljen trening.
Pomembni so nam medsebojni odnosi, skupnost in interakcija z okoljem, ki omogočajo trajnost vrednot in znanja. Želimo si in vabimo vas, da z nami nabirate digitalne kilometre in postanete digitalni (ultra)maratonci ter z nami ustvarjate trajnostno naravnan in predvsem obnovljiv izobraževalni ekosistem. V nadaljevanju lahko najdete dogodke, ki jih organiziramo v okviru digitalnega ULTRA maratona.
* Primerno tudi za popolne začetnike. Vsak ultramaratonec je bil enkrat začetnik.