Umetna inteligenca v izobraževanju: pregled stanja in prihodnji koraki

Canva
Datum objave:
Umetna inteligenca vse bolj postaja ključni del visokošolskega izobraževanja. Na Univerzi v Ljubljani (UL) se aktivno ukvarjamo z raziskovanjem možnosti vključevanja UI v pedagoške procese, saj prinaša številne prednosti, kot so personalizirano učenje, avtomatizacija administrativnih nalog in izboljšano spremljanje učnega napredka študentov. V nedavno objavljenem poročilu, ki ga je pripravil interdisciplinarni tim strokovnjakov z različnih fakultet Univerze v Ljubljani v okviru projekta »Razvoj podpornega sistema za učitelje in študente na področju vključevanja IKT in sodobnih tehnoloških rešitev v pedagoški proces«, smo predstavili pregled trenutnega stanja uporabe UI, izpostavili primere dobrih praks ter začrtali smernice za prihodnjo uporabo teh tehnologij.
Ključne ugotovitve iz dokumenta:
- Orodja, kot so ChatGPT, Midjourney, DALL-E, Teachable Machine in Gradescope, se že uporabljajo v različnih študijskih okoljih za izboljšanje učnih izkušenj.
- Pomembna področja uporabe UI vključujejo personalizacijo poučevanja, ustvarjanje učnih vsebin, podporo inovativnim pristopom pri poučevanju in vrednotenje znanja študentov.
- Integracija UI odpira etične izzive, kot so zaščita zasebnosti podatkov, algoritemska pristranskost in ohranjanje ravnotežja med tehnologijo ter osebnim stikom med učitelji in študenti.
Povezava do dokumenta:
Celoten dokument z naslovom »Umetna inteligenca v izobraževanju na UL – pregled stanja in metodologija« je dostopen za prenos in nadaljnje branje na povezavi.
Načrti za prihodnje aktivnosti:
V prihodnosti na področju umetne inteligence načrtujemo številne aktivnosti:
- Usposabljanja za učitelje in študente: Priprava in izvedba delavnic, ki bodo pedagoškim delavcem in študentom omogočile pridobivanje potrebnih kompetenc za učinkovito uporabo orodij UI.
- Pilotni projekti posodobitve predmetov z UI: Izvajanje pilotnih projektov, ki bodo služili kot primeri dobrih praks in omogočili preizkušanje različnih pristopov vključevanja UI v poučevanje.
- Nadaljni razvoj smernic za uporabo UI v izobraževanju: Nadaljevanje dela na smernicah, ki jih načrtujemo skozi različne izkušnje uporabe orodij (gen) UI dopolnjevati in prilagajati aktualnim trendom.
- Razširitev raziskovalnih aktivnosti: Nadaljevanje raziskovalnega dela za poglobljeno razumevanje učinkov UI na različne vidike izobraževanja in na učne rezultate študentov.
Verjamemo, da lahko premišljena integracija umetne inteligence bistveno izboljša kakovost visokošolskega izobraževanja, zato smo zavezani k nadaljnjemu razvoju tega področja v skladu z etičnimi smernicami ter pedagoškimi potrebami študentov in učiteljev.
Za dodatne informacije ali vprašanja smo vam vedno na voljo na naslovu digitalna@uni-lj.si.
