S pedagogi smo si pogledali funkcionalnosti, ki jih ponuja orodje OneNote

Canva
Datum objave:
V petek, 18. 4. 2025, smo v Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu v okviru Digitalnega ULTRA maratona za pedagoge UL izvedli usposabljanje z naslovom OneNote: Digitalni zvezek za organizacijo znanja in sodelovanje, kjer smo se osredotočili na pregled različnih funkcionalnosti, ki nam jih orodje ponuja.
Kaj smo počeli?
V uvodnem delu srečanja smo predstavili namen orodja OneNote, ki je bil ustvarjen kot orodje za enostavno shranjevanje idej na različne načine ter kot stičišče različnih MS 365 orodji. Predstavili smo, kako do orodja dostopamo in kako se vanj vpišemo.
Prvi del srečanja smo namenili strukturi zvezkov in ustvarjanju zapiskov z različnimi mediji. Pogledali smo, kako se lotimo organizacije zvezkov, odsekov, strani in podstrani v orodju OneNote ter kako si sami poljubno prilagodimo pogled in hierarhijo strani. Udeleženci so v skupnem sodelovalnem zvezku lahko preizkušali ustvarjanje zapiskov, oznak za pomoč pri iskanju priljubljenih tem, ki si jih izberemo sami, ter izpis dogodkov iz koledarja neposredno v OneNote. Nato smo preizkusili narek in prepis. Posvetili smo se tudi uvozu datotek v OneNote, pri čemer smo prikazali zbiranje informacij na eni strani na dva načina. Prvi način, ki smo ga prikazali, je bil ustvarjanje povezav do različnih vrst datotek (Word, PowerPoint, Excel) ter ustvarjanje povezav do drugih zvezkov, odsekov, strani ali odstavkov, ki smo jih ustvarili v orodju OneNote. Drugi način, ki smo ga pogledali, pa je navidezno tiskanje (oziroma vdelava prikaza) na stran, pri čemer se na primer naša PowerPoint datoteka navidezno natisne (oziroma prikaže) na OneNote stran in vidimo vse drsnice, ob ali na katere si nato lahko pišemo zaznamke in zapiske. Prikazali smo tudi funkcionalnost prostoročnega pisanja in risanja, pri čemer lahko orodje prebere in pretvori našo pisavo v tiskano obliko ter najde iz naših ročno napisanih zapiskov besede, ki jih lahko nato iščemo v iskalniku. Preizkusili smo tudi pomoč, ki ga orodje nudi za risanje oblik, pisanje matematičnih enačb, predloge strani ter možnosti prilagoditev za večjo dostopnost.
V drugem delu srečanja smo se posvetili možnostim sodelovanja in deljenja v orodju OneNote. Pogledali smo možnosti skupne rabe zvezkov, odsekov in strani ter upravljanje z dostopom do urejanja deljene strani. Pogledali smo, kako lahko enostavno vidimo, kdo je urejal strani v zvezku in kaj je avtor zapisal ali spreminjal. Prikazali smo tudi, kako lahko sodelovalno izpolnjujemo razpredelnico in dodelimo naloge s pomočjo loop komponent. Za konec smo se posvetili ustvarjanju zvezka za predavanja, ki predagogom omogoča enostavno in hitro ustvarjanje zvezka, ki vsebuje odsek za vsakega študenta posebej, hkrati pa vsebuje prostor za ogled gradiv, prostor za sodelovanje in prostor samo za predagoga. Pogledali smo tudi, kako zvezek za predavanja omogoča enostavno hitro objavo gradiv ter dodeljevanje domačih nalog, ki jih pedagog lahko ustvari kot obrazec na strani OneNote in jih enostavno dodeli vsem študentom, ki nato neposredno v obrazcu izpolnjujejo domačo nalogo.
Vabljeni k ogledu posnetka srečanja v naši podporni spletni učilnici, kjer bodo tekom maratona na voljo tudi dodatna gradiva. Ključ za vpis v učilnico je: DUM-P2024. Spletna učilnica se nahaja v Moodle okolju, kamor se prijavite s svojo UL ID.
Več informacij o Digitalnem ULTRA maratonu 2.0 pa najdete na povezavi.
Vsem udeleženim se zahvaljujemo za udeležbo na Digitalnem ULTRA maratonu in čestitamo za nove pridobljene digitalne kompetence, veščine in znanja za uporabo IKT v pedagoškem procesu.
Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije ter Evropska unija – NextGenerationEU.