PROGRAMSKA OPREMA

Univerza ima pogodbeno urejen zakup licenc za naslednjo programsko opremo:
ADOBE
AMEBIS BESANA
ESRI

EXAM.NET
MATHEMATICA
MATLAB

MICROSOFT

SPSS
TURNITIN
ZOOM
STORITVE ARNES
INFRASTRUKTURA UL
VIDEOKONFERENČNI SISTEMI

 

MICROSOFT

V sklopu pogodbe EES ima UL zakupljene naslednje Microsoftove produkte:

1. Windows namizni operacijski sistem nadgradnja
Omogoča nadgradnjo predhodno nameščenega operacijskega sistema Windows na katero koli novejšo različico. Pogoja za namestitev in uporabo sta:

  • računalnik je kupljen z nižjo ali enako različico operacijskega sistema Windows in
  • računalnik je v lasti ali najemu UL oziroma članice. 

2. Microsoft Office Professional Plus
Na vse delovne postaje, ki so v lasti ali najemu UL oziroma članice, je mogoče namestiti in uporabljati MS Office Pro Plus.

office

 

 

 

3. Licence za dostop do strežnikov, ki vključujejo licence MS Windows Server CAL, MS Exchange Standard CAL, MS Exchange Enterprise, MS SharePoint Standard CAL, MS System Center Configuration Manager Client CAL, MS Lync Standard CAL, MS ForeFront Endpoint Protection.

  • licence CORE CAL dovoljujejo dostop z računalnikov v lasti Univerze z operacijskim sistemom Windows do strežnikov Microsoft Windows Server, Microsoft Exchange Server, Microsoft SharePoint Server, Microsoft System Center Configuration Manager Server in MS Lync Server ne glede na različico operacijskega sistema na računalniku in različico strežnika. Univerza mora licence za navedene strežnike pridobiti posebej, saj te niso vključene v licenco CORE CAL.
  • Univerza lahko na vseh računalnikih v okviru licence CORE CAL uporablja tudi program za zaščito pred računalniškimi virusi MS Endpoint Protection.

Izdelke strežniške platforme lahko uporabljajo le predavatelji in osebje ter študenti v organizaciji in licencirani zunanji uporabniki, ki izdelke strežniške platforme uporabljajo v korist organizacije.

4. Spletne storitve Office 365
O365 je brezplačno omogočen redno oziroma delno zaposlenim in redno oziroma izredno vpisanim študentom UL. Zaposleni in študenti z uporabo te storitve se morajo strinjati z Microsoftovimi pogoji uporabe. Prenos storitve je možen tukaj in za prijavo uporabite svojo digitalno identiteto:

  • zaposleni: (primer: novakja@fa.uni-lj.si) ali članicapriimekime (primer: fanovakja) in kliknite Vpis. Če zaposleni uporabljate službeni računalnik, se bo ta povezal samodejno. V nasprotnem primeru vpišite še svoje osebno geslo, ki ga uporabljate za prijavo v domeno Univerze v Ljubljani.
  • študenti: morate najprej aktivirati svoje uporabniško ime na spletni strani ID Portala UL. Po aktivaciji uporabniškega imena, odprite internetno povezavo za prijavo v O365 in vpišete uporabniško ime v obliki (primer):  ab1234@student.uni-lj.si.

Pogosta vprašanja in odgovori

5. Microsoft Azure
Članice in njihovi študenti so za potrebe učenja in raziskovanja upravičeni tudi do programske opreme Microsoft Azure. 

Programska oprema je na voljo preko portala AzureDevTools for Education, za katerega pa so odgovorni računalniški centri na posameznih fakultetah. Vsaka fakulteta si lahko vzpostavi omenjen portal.


Pogosta vprašanja in odgovori

Za več informacij se obrnite na računalniški center svoje fakultete.

MATHEMATICA

UL ima  v najemu dve vrsti programskega paketa Mathematica:

  • Unlimited (FE, FGG, FKKT, FRI, FMF, FS)
  • Comprehensive (članice: EF, FPP - Online, članice: EF, FA, NTF, MF - Single Machine)

Programska oprema Mathematica se lahko namesti tako na napravah, ki so v lasti ali najemu UL oziroma članice, kot na domačih računalnikih. Za aktivacijo programske opreme potrebujete uraden univerzitetni e-naslov, ki ima domeno uni-lj.si. Študenti v ta namen uporabite univerzitetno digitalno identiteto (ab1234@student.uni-lj.si). Če svoje digitalne identitete še niste prevzeli, jo prevzemite na povezavi prevzem digitalne identitete. Navodila za namestitev in aktivacijo dobite v računalniškem centru svoje fakultete. Programska oprema Mathematica se lahko namesti tako na napravah, ki so v lasti ali najemu UL oziroma članice, kot na domačem računalniku.

Za več informacij se obrnite na računalniški center na svoji fakulteti.

Pogosta vprašanja in odgovori

ESRI

Programska oprema ESRI je namenjena samo zaposlenim in študentom Univerze izključno za izobraževalne in raziskovalne namene. Prepovedana je uporaba v komercialne namene in profitne dejavnosti - torej za projekte in dejavnosti, ki se tržijo in so predmet plačila.

1. Zaposleni in študenti na spodaj naštetih fakultetah imajo možnost uporabe programske opreme ESRI, eno inštalacijo na službenem in eno inštalacijo na domačem računalniku. Navodila za namestitev in aktivacijo dobite v računalniškem centru fakultete:

  • Biotehniška fakulteta,
  • Fakulteta za arhitekturo,
  • Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo,
  • Fakulteta za pomorstvo in promet,
  • Filozofska fakulteta,
  • Medicinska fakulteta.  

2. Neomejena uporaba Esri produktov za zaposlene in študente zgoraj naštetih članic UL;
3. Neomejen dostop do ESRI spletnih tečajev za zaposlene in za študente. Aktualen seznam tečajev: http://training.esri.com/gateway/index.cfm?fa=aul.premiumCourses in https://www.esri.com/en-us/my-esri-login#/. Dostope do tečajev ESRI bodo urejali administratorji na vaši matični članici. Za informacijo o administratorju se obrnite na računalniški center svoje članice.
4. Enkrat letno dobavitelj izvede nagradni natečaj za »Naj ESRI diploma«, na katerem lahko kandidirajo študenti s svojim zaključnim delom, pri katerem so uporabili eno od orodij ESRI. Izbrani kandidat prejme 1.000 EUR denarne nagrade. Obvestilo o začetku natečaja vsako leto objavimo na spletni strani Univerze.
5. Enkrat letno dobavitelj izvede nagradni natečaj na »Naj ESRI diploma/mentor«, na katerem lahko kandidirajo mentorji zaključnih del in tako prejmejo 500 EUR denarne nagrade.
6. Enkrat letno organiziramo dogodek »Predstavitev novosti v ESRI ArcGIS programih«, ki je namenjen zaposlenim in študentom. Obvestilo je posredovano računalniškim centrom na članice, ki nadalje obvestijo uporabnike.
7. Zaposleni in študenti z veljavnim statusom, ki ga izkažejo s potrdilom o šolanju oz. zaposlitvi, imajo priznan popust v višini 20 % pri udeležbi ESRI tečajev, ki jih izvaja dobavitelj.

Za več informacij se obrnite na računalniški center na svoji fakulteti.

IBM SPSS

UL omogoča zaposlenim ter študentom na članicah AG, BF, EF, FA, FE, FF, FFA, FDV, FGG, FPP, FS, FSD, FŠ, FU, MF, NTF, PEF, TEOF, VF, ZF, REK uporabo programske opreme IBM SPSS.
Rektorat na podlagi pogodbe naroči licence za zaposlene in računalniške učilnice vseh pridruženih članic.

Pogodba omogoča, da si licenco (po pogodbeni ceni, 20,00 € brez DDV/leto) nakupijo tudi študentje. Ta licenca je nato last študenta in lahko z licenco upravlja, kot želi.

Pogoji uporabe:

  • To programsko opremo lahko uporabljajo zaposleni za polni ali polovični delovni čas ali tretje osebe (pogodbeni sodelavci), če opravljajo delo za potrebe UL oziroma članice.
  • Programsko opremo lahko uporabljajo tudi študenti, ki so udeleženci izobraževalnih programov na članicah UL. Licenco si 
  • Ta programska oprema se lahko uporablja le v izobraževalne namene in pridružene članice ne smejo oddajati programske opreme v časovni zakup, najem ali podobno. Članice ne smejo dovoliti, da bi se programska oprema uporabljala s strani tretjih strank ali za razvoj druge programske opreme, ki jo razvija tretja stranka.
  • Članica ne sme uporabljati programske opreme v komercialne ali raziskovalne namene, razen če je to del izobraževalnega procesa študentov.

Postopek nakupa licence za študente:

  • Študent preko elektronskega sporočila neposredno kontaktira z našim ponudnikom (VALICON), na naslov: ali
  • V elektronskem sporočilu študent navede, da bi v sklopu pogodbe UL, rad kupil SPSS licenco (elektronsko sporočilo mora obvezno vsebovati potrdilo o vpisu!)
  • VALICON jim na podlagi tega omogoči nakup licence SPSS Statistics.
  • Študent prejme račun o nakupu na domač naslov.

 Navodila za namestitev ali dodatne informacije glede IBM SPSS prejmete v računalniškem centru svoje fakultete. 

Storitve ARNES

 

Večina Arnesovih storitev, ki so trenutno na voljo v sklopu AAI federacije, je navedenih na spletni strani https://moj.arnes.si/. Pri tem bi za študente UL izpostavili predvsem naslednje:
 

  • Arnes Splet – orodje za hitro in preprosto postavitev spletne strani, ki temelji na najbolj razširjenem in priljubljenem sistemu za upravljanje spletnih vsebin (CMS) – WordPress.
  • Arnes Filesender – orodje za preprosto, hitro in varno pošiljanje in izmenjavo večjih datotek (vse do velikosti 100 GB).
  • Arnes spletne konference VOX – orodje za komuniciranje in organizacijo sestankov, predavanj na daljavo, ki jih lahko tudi posnamete in shranite za kasnejšo uporabo.
  • Arnes VID – novi Arnesov videokonferenčni sistem (http://www.arnes.si/nov-arnesov-videokonferencni-sistem/)
  • Arnes Video – portal za nalaganje, obdelovanje in deljenje posnetkov na spletnem portalu slovenskih izobraževalnih video vsebin.
  • Eduroam – dostop do spleta.

Daljši opisi posamezne storitve in prednosti so na navedeni strani https://moj.arnes.si/. Tam so navedeni tudi dodatni pogoji za uporabo posamezne storitve in tudi nekatere omejitve pri posameznih storitvah (npr. Oblak365 ni na voljo za študente, prav tako za dostop do učilnic Arnes veljajo dodatni pogoji ipd.).
Poleg navedenega je možnost, da študentje s svojo digitalno identiteto dostopajo do različnih spletnih zbirk znanstvenega gradiva (ScienceDirect, Web of Science, ProQuest ipd.) – seznam zbirk je objavljen na tej povezavi: https://aai.arnes.si/storitve.

Dodatne informacije ter navodila za uporabo, prejmete v računalniškem centru svoje fakultete.

MATLAB

UL ima s ponudnikom sklenjeno 3 letno pogodbo za programsko opremo MatLab.

Programska oprema je na voljo vsem študentom in zaposlenim naslednjih članic: FE, FGG, FKKT, FMF, FPP, FRI, FS IN FŠP 

Vsa navodila za namestitev programske opreme in brezplačnimi spletnimi navodili, najdete na naslednjih povezavah: MATLAB for University of Ljubljana in MATLAB Access and Support for Everyone at Univeza v Ljubljani.

Dodatne informacije ter navodila za uporabo, prejmete v računalniškem centru svoje fakultete.

ADOBE

UL ima sklenjeno pogodbo za dva tipa Adobe licenc:

  • Trajne licence (Permanent)
  • Najemne oz. imenske licence (Subscription)

Programsko opremo lahko naročajo in uporabljajo članice, ki so pristopile k skupnemu javnemu naročilu. To so: REK, AGRFT, ALUO, BF, EF, FA, FDV, FE, FF, FFA, FGG, FKKT, FMF, FRI, FS, FSD, FŠ, FU, MF, NTF, PEF, PF, TEOF, VF, ZF
Članice lahko naročajo produkte tega proizvajalca, ki so zakupljeni v sklopu 4-letne pogodbe. To programsko opremo lahko uporabljajo zaposleni za polni ali polovični delovni čas ali tretje osebe (pogodbeni sodelavci, asistenti), če opravljajo delo za potrebe UL oziroma članice.

Za naročilo programske opreme in dodatne informacije se obrnite na računalniški center na svoji fakulteti.

TURNITIN

Programska oprema Turnitin preverja morebitno neizvirno vsebino tako, da primerja predložene prispevke z več bazami podatkov z uporabo lastniškega algoritma.

UL omogoča članicam, ki so pristopile k okvirnemu sporazumu, uporabo programske opreme Turnitin. Upravičene članice so: AG, AGRFT, ALUO, BF, EF, FA, FDV, FE, FF, FFA, FGG, FKKT, FPP, FRI, FSD, FSP, FU, MF, PEF, TEOF, VF.

Pogoji uporabe:

  • To programsko opremo lahko uporabljajo zaposleni za polni ali polovični delovni čas ali tretje osebe (pogodbeni sodelavci), če opravljajo delo za potrebe UL oziroma članice.
  • Ta programska oprema se lahko uporablja le v izobraževalne namene in pridružene članice ne smejo oddajati programske opreme v časovni zakup, najem ali podobno. Članice ne smejo dovoliti, da bi se programska oprema uporabljala s strani tretjih strank ali za razvoj druge programske opreme, ki jo razvija tretja stranka.
  • Članica ne sme uporabljati programske opreme v komercialne ali raziskovalne namene, razen če je to del izobraževalnega procesa študentov.

Dodatne informacije ter navodila za uporabo, prejmete v računalniškem centru svoje fakultete.

AMEBIS BESANA

UL omogoča zaposlenim na članicah Univerze v Ljubljani, ki so pristopile k podpisu pogodbe, uporabo programske opreme Amebis Besana.
Pogoji uporabe:

  • To programsko opremo lahko uporabljajo zaposleni za polni ali polovični delovni čas ali tretje osebe (pogodbeni sodelavci), če opravljajo delo za potrebe UL oziroma članice, ki je pridružena sporazumu.

Dodatne informacije ter navodila za uporabo, prejmete v računalniškem centru svoje fakultete.

EXAM.NET

Exam.net je programska oprema za učitelje, ki želijo izvajati digitalne izpite s svojimi študenti ali želijo dati določena orodja na voljo na naprave svojih učencev v popolnoma varnem okolju.

Programsko opremo so zakupile naslednje članice: FDV, FF, FRI, FSD, MF, PEF in PF.

Več informacij je na voljo na spletni povezavi.

Dodatne informacije ter navodila za uporabo, prejmete v računalniškem centru svoje fakultete.

ZOOM

ZOOM je spletna platforma za avdio/video komunikacijo, ki se uporablja za organiziranje sestankov, izobraževanj in delavnic.

Programsko opremo lahko uporabljajo članice, ki so pristopile k okvirnemu sporazumu: AG, AGRFT, ALUO, EF, FA, FDV, FE, FF, FFA, FGG, FKKT, FMF, FPP, FRI, FS, FSD, FŠ, PEF, PF, REK, TEOF, VF, ZF.

Dodatne informacije ter navodila za uporabo, prejmete v računalniškem centru svoje fakultete.

 

 

INFRASTRUKTURNI CENTER MREŽE INFRASTRUKTURNIH CENTROV UL

Vodja infrastrukturnega centra (IC): mag. Aleš Košir, pomočnik glavnega tajnika

Opis IC: 

Univerzitetna služba za informatiko (USI) v okviru Mreže infrastrukturnih centrov UL vsem raziskovalcem zagotavlja:

Sodelavci USI izvajajo skupna javna naročila za programsko opremo raziskovalcev, zlasti SPSS, Mathematica, ESRI, Adobe in TurnitIn.

Strojna oprema IC:

Izkoriščenost opreme je 100 %.
 

Dejavnost se izvaja za vse raziskovalce UL in se uporabnikom ne zaračunava posebej.

Izvajanje storitev je s sofinanciranjem zagotovila Javna agencija za raziskovalno dejavnost RS.

  • najem licenc za programsko opremo Microsoft za vse računalnike raziskovalcev in laboratorijev (operacijski sistem, Office) ter
  • najem portalne opreme DIKUL (orodja za odkrivanje informacij EBSCO Discovery Service).
  • varne storitve optičnega in brezžičnega računalniškega omrežja UL in dostopa v internet (omrežje Metulj, DNS, DHCP, požarne pregrade, upravljanje infrastrukture in aplikacij),
  • upravljanja uporabniških imen raziskovalcev (aktivni imenik, ArnesAAI),
  • zanesljivo izmenjavo elektronske pošte in
  • druge infrastrukturne storite (varnostne kopije, računalniški center z rezervnim napajanjem in ustreznim hlajenjem).
  • 3 x jedrno stikalo z 10 Gb priključki Foundry IMR 640 (eno stikalo je rezervno),
  • 1 x Ethernet stikalo CiscoCatalyst 3560,
  • 4 x Ethernet stikalo FastIron GS 648P-POE,
  • 1 x strežnik HP Proliant BL 640.

 

POGOSTA VPRAŠANJA - STROŠEK ZA UPORABO INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE OPREME

Kako je določena višina prispevka za uporabo informacijsko-komunikacijske opreme, ki ga vsi študentje plačajo pred začetkom študijskega leta?

Pri določitvi višine prispevka pravice do uporabe informacijsko-komunikacijske opreme smo izhajali iz stroškov, ki se nanašajo na študente in jih imamo z razvojem in vzdrževanjem študentskih informacijskih sistemov, plačilom licenc, ki jih omogočamo študentom, itd. (brez upoštevanja notranjih stroškov in stroškov komunikacijske infrastrukture, strežnikov, najema sistemskih prostorov, strojne opreme ipd.) ter številom vpisanih študentov. Prispevek študentov v ceniku predstavlja približno 1/3 tako izračunanih stroškov (kljub temu, da bi jih lahko zaračunali po dejanskih materialnih stroških), omogoča pa uporabo široke palete storitev, dostopov in licenc.

Kaj je vsebovano v postavki pravica do uporabe informacijsko-komunikacijske opreme?

Vključene so vse zgoraj naštete storitve razen Adobe in Besana. Nekatere licence so sicer na voljo samo študentom fakultet, ki so jih zakupile. Poleg tega je dodatno zajeta pravica do uporabe komunikacijskega omrežja, kar označuje notranje omrežje univerze in članic in brezžično omrežje Eduroam. Na voljo je tudi druga oprema, na primer osebni računalniki v učilnicah, kioskih in podobno.

Zakaj je cena prispevkov za naslednje študijsko leto (2023/24) višja od vpisnine v preteklih letih?

Pred uveljavitvijo ZUPŠ-a so članice UL ob vpisu zaračunavale strošek vpisnine, ki je med drugim vključeval članarino za knjižnice, nalepko za študentsko izkaznico ter druge stroške, povezane z vpisom (indeks, tisk vpisne dokumentacije, poštnina ipd.), kot tudi storitve, povezane z razvojem in vzdrževanjem študentskih in drugih informacijskih sistemov, uporabo programske opreme itd. V vpisnini nikoli niso bili zajeti vsi, temveč le manjši del stroškov, ki pri vpisu nastanejo. Vpisnina se vrsto let ni spreminjala (višina se je zgolj usklajevala z rastjo cen življenjskih potrebščin), čeprav se je skozi leta korenito spremenil način vpisa in vodenja evidenc ter informacijske podpore – od papirnatega poslovanja do razvoja informacijskih sistemov, ki danes omogočajo brezpapirno poslovanje, hitrejšo dostopnost do potrdil iz uradnih evidenc ipd. in v razvoj katerih smo na UL in članicah vlagali lastna sredstva.