Vrsta študijskega programa

Univerzitetni

Trajanje v letih

3

Št. ECTS kreditnih točk

180/90

Opis programa

Program Komunikologija - Medijske in komunikacijske študije tako kot večina primerljivih programov v tujini združuje teoretsko kritično obravnavo medijev z medijsko prakso in raziskovanjem sodobnih medijskih fenomenov.

Jedro programa so tako poleg splošnih družboslovnih predmetov specifični programski predmeti s področja medijskih študij, kot so zgodovina medijev, vizualna kultura, etnografija digitalnih medijev, internetne študije, popularna glasba, alternativni mediji, potrošna kultura, študije občinstev, retorika, medijska globalizacija, hrana in diskurz itd. Tu se študenti in študentke ukvarjajo s kulturno in družbeno vlogo medijskih in kulturnih industrij v sodobni "medijatizirani" družbi. Program se opira tako na družboslovno kot na humanistično tradicijo, izvaja pa se na dodiplomski, podiplomski in doktorski stopnji.

Teoretsko jedro programa, ki se ukvarja s kritično analizo kulturne in družbene vloge medijev in komuniciranja, dopolnjuje medijski praktikum z zunanjimi izvajalci. To so naši sodelavci, ki delajo na različnih področjih medijskih in kulturnih industrij – od fotografije, oglaševanja, vsebinskega marketinga do dokumentarnega filma ali televizijske produkcije – in izvajajo za naše študente praktične seminarje. Taka kombinacija teoretske analize komuniciranja, medijske kulture in medijskih industrij s praktičnim delom v okviru medijskega praktikuma je tudi ena od prednosti programa. Tako teoretski kot praktični del programa omogočata študentom, da se lahko že zgodaj posvetijo različnim vidikom področja glede na njihov intelektualni interes in karierne želje. S pomočjo veščinskih predmetov se program povezuje z medijsko in kulturno produkcijo v praksi, kar daje študentom podlago za delo v kreativnih ali raziskovalnih poklicih, povezanih z mediji, komuniciranjem in popularno kulturo v medijski in kulturni industriji.

Študijski program Komunikologija - Medijske in komunikacijske študije je namenjen tistim, ki želijo pridobiti univerzitetno izobrazbo za delo v množičnih medijih bodisi kot načrtovalci/-ke uredniške politike ali raziskovalci/-ke v službah za raziskovanje medijskega občinstva in analizo programov. Namenjen je obenem tistim, ki jih zanima delo na različnih področjih medijskega načrtovanja, svetovanja in organiziranja komuniciranja v podjetjih, organizacijah, zavodih.

Diplomanti/-tke se v največji meri zaposlujejo v naslednjih organizacijah: STA, RTV SLO, Pristop, Univerza v Ljubljani (PR službe in administracija) ter poslovni mediji.