Na delavnici boste spoznali sodelovalno učenje in računalniško podprto sodelovalno učenje, podprto s spletnimi učnimi okolji, kot so GoConqr, Edmodo, Nearpod, Mahara, Moodle, Google Classroom, Trello in Padlet. Spoznali boste, kako predstavljena orodja odlično obogatijo in omogočijo projektno učno delo.

Tip delavnice

Fokusne spletne delavnice

Avtorji

Ana Žabkar Šalič, Sara Drožđek, Sanja Jedrinović, Anja Luštek, Tadeja Nemanič, Vesna Ferk Savec

Trajanje

dva tedna

Moderiranje izvedbe

Sanja Jedrinović

Cilji delavnice

·       spoznavanje učnega pristopa sodelovalno učenje;

·       spoznavanje računalniško podprtega sodelovalnega učenja;

·       spoznavanje učnega pristopa projektno učno delo s podporo sodelovalnih učnih okolij;

·       načrtovanje strategij in uvajanje projektnega učnega dela v lastno pedagoško delo.

Več o delavnici

Delavnica je namenjena spoznavanju načinov izvedbe projektnega učnega dela z uporabo IKT. Poleg uvodnega in sklepnega dela jo sestavljajo 3 poglavja: 

·       Sodelovalno učenje

Pri tej temi boste spoznali nekaj osnovnih pojmov, povezanih s sodelovalnim učenjem. Spoznali boste različne definicije sodelovalnega učenja, primerjavo med tradicionalnimi in sodelovalnimi učnimi skupinami, vlogo učitelja pri sodelovalnem učenju, načine ocenjevanja sodelovalnega učenja ter težave in izzive, ki jih navajajo mnogi raziskovalci tega področja. 

Kot zaključek poglavja je potrebno obvezno uspešno opraviti kviz, katerega namen je preverjanje razumevanja predstavljene vsebine. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu, v katerem vas vabimo k deljenju vaših izkušenj s sodelovalnim učenjem.

·       Računalniško podprto sodelovalno učenje

Pri tej temi boste spoznali nekaj osnovnih pojmov, povezanih z računalniško podprtim sodelovalnim učenjem. Predstavili bomo nekaj izbranih primerov računalniško podprtega sodelovalnega učenja ter dodatnih povezav s področja sodelovalnega učenja z uporabo IKT. V tabeli vam predstavljamo primerjalno analizo spletnih sodelovalnih učnih okolij, ki jih lahko podrobneje spoznate v nadaljevanju. Skozi vodiče boste tako spoznali naslednja spletna sodelovalna učna okolja: spletna učilnica Moodle, Edmodo, Učilnica Google, Nearpod, Mahara, GoConqr, Trello, Padlet.

Kot zaključek poglavja je potrebno obvezno uspešno opraviti kviz, katerega namen je preverjanje razumevanja predstavljene vsebine. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu, v katerem vas vabimo k deljenju vaših izkušenj z računalniško podprtim sodelovalnim učenjem.

·       Projektno učno delo

Pri tej temi boste spoznali pristop projektno učno delo, kako ga vrednotiti in  podpreti z IKT. Predstavljamo vam različne primere načrtovanja projektnega učnega dela podprtega s sodelovalnimi učnimi okolji, kot so Mahara, GoConqr, Nearpod, Moodle, Padlet, Trello, Edmodo in Google Classroom.

Kot zaključek poglavja je potrebno obvezno oddati nalogo, v sklopu katere je potrebno načrtovati projektno učno delo in zanj pripraviti ogrodje v enem izmed predstavljenih orodij. Priporočeno je sodelovanje v forumu na temo projektnega učnega dela.

Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice

·       V času razpisanega termina delavnice ste vljudno vabljeni k sodelovanju v različnih temah foruma za udeležence (diskusija, vsebinska vprašanja ipd.), ki se nahaja na začetku delavnice. Sodelovanje v vsaj eni razpravi (ali z objavo razprave ali s podajanjem odgovora v že obstoječih razpravah) pa je obvezno.

·       V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 3 kvize ob zaključku posameznih sklopov.

·       V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 1 aktivnost ob zaključku sklopa Projektno učno delo.

·       Ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.

Po uspešno opravljenih vseh aktivnostih udeleženci prejmejo potrdilo v spletni učilnici in nekaj dni po zaključku tečaja tudi potrdilo o opravljenem pedagoškem usposabljanju po pošti (na fakulteto).