Na delavnici boste spoznali pomen formativnega spremljanja znanja, mnenj in idej v pedagoškem procesu in kako ga lahko najučinkoviteje podpremo z IKT. S pomočjo primerjalne analize različnih orodij glede na strategije vrednotenja, učno analitiko, načrtovanje in možnosti povratnih informacij boste pridobili boljši vpogled v orodja, ki lahko smiselno podprejo formativno spremljanje študijskega procesa. V nadaljevanju se boste tudi podrobneje seznanili z možnostmi teh orodij. Na delavnici bo fokus na možnostih samovrednotenja in medvrstniškega vrednotenja.
Tip delavnice
Fokusne spletne delavnice
Avtorji
Tadeja Nemanič, Mateja Bevčič, Sara Drožđek, Sanja Jedrinović, Anja Luštek, Ana Žabkar Šalić, Jože Rugelj
Recenzenti
/
Lektoriranje
/
Trajanje
2 tedna
Moderiranje izvedbe
Mateja Bevčič
Cilji delavnice
Cilji spletne delavnice:
- spoznavanje elementov formativnega spremljanja študijskega procesa z uporabo IKT;
- pregled primerjalne analize konkretnih orodij, ki podprejo formativno spremljanje študijskega procesa;
- spoznavanje strategij samovrednotenja in orodij, s katerimi lahko samovrednotenje podpremo;
- spoznavanje strategij medvrstniškega vrednotenja in orodij, s katerimi lahko medvrstniško vrednotenje podpremo;
- izdelovanje interaktivnih učnih gradiv za potrebe več vrst vrednotenja in za formativno spremljanje študijskega procesa.
Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice:
- V času razpisanega termina delavnice ste vljudno vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih (npr. razprava) v posameznih sklopih, ki so priporočljive in niso obvezne.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno rešiti kviza ob zaključku prvih tem (Uvod in Formativno spremljanje študijskega procesa);.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno sodelovati v vsaj eni od ponujenih razprav na predstavljeno IKT, ki omogoča formativno spremljanje študijskega procesa.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti zaključne aktivnosti po poglavjih.
- Ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.
Po uspešno opravljenih vseh aktivnostih udeleženci prejmejo potrdilo v spletni učilnici in nekaj dni po zaključku tečaja tudi potrdilo o opravljenem pedagoškem usposabljanju po pošti (na fakulteto).
Več o delavnici
Delavnica je namenjena spoznavanju samovrednotenja in medvrstniškega vrednotenja z uporabo IKT. Poleg uvodnega in sklepnega dela jo sestavljajo 4 poglavja:
- Formativno spremljanje študijskega procesa
Pri prvi temi boste imeli priložnost spoznati definicijo formativnega spremljanja študijskega procesa. Celoten sklop je zasnovan po dokumentu Evropski okvir digitalnih kompetenc za učitelje DigCompEdu. Spoznali boste različne strategije vrednotenja znanja študentov, možnosti analize dokazov učenja ter načine za podajanje povratne informacije.
Kot zaključek poglavja je potrebno uspešno opraviti kviz, kater namen je preverjanje razumevanja predstavljene vsebine znotraj poglavja, saj se ta povezuje z vsebinami v naslednjih sklopih. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu, kjer lahko delite svoje izkušnje s formativnem spremljanjem znanja študijskega procesa.
- Primerjalna analiza orodij
Pri drugi temi vam predstavljamo primerjalno analizo orodij po vidikih vrednotenja: medvrstniško vrednotenje, samovrednotenje, učiteljevo vrednotenje, analiza dokazov učenja, povratne informacije in načrtovanje, katerim se bolj podrobno posvetimo znotraj posameznega poglavja v nadaljevanju delavnice. Poleg tega pa lahko dostopate tudi do osnovnih navodil v obliki vodičev za delo s posameznim orodjem.
V tem poglavju lahko sodelujete v forumu, kamor zapišete svoje izkušnje in mnenje glede uporabe orodij v namene formativnega spremljanja. Kot pogoj za nadaljevanje v naslednje poglavje si je potrebno ogledati primerjalno analizo orodij in jo označiti kot opravljeno.
- Samovrednotenje
V tretji temi boste spoznali strategijo samovrednotenja študentov in primere IKT, ki jo lahko uporabimo v ta namen. Skozi vodiče boste tako spoznali orodja Kahoot, Quizizz, Edpuzzle, Mahara, Pear Deck, Nearpod in H5P.
Za zaključevanje poglavja je potrebno oddati nalogo, v sklopu katere načrtujete študijsko aktivnost na svojem predmetnem področju v podporo doseganja specifičnih učnih ciljev in izdelate pripomoček za samovrednotenje znanja študentov. Priporočeno je sodelovanje v forumu, kjer lahko delite svoje ideje in izkušnje s samovrednotenjem.
- Medvrstniško vrednotenje
V četrti temi boste spoznali strategijo medvrstniškega vrednotenja študentov in primere IKT, ki jo lahko uporabimo v ta namen. Skozi vodiče boste tako lahko spoznali orodja Moodle delavnico, Moodle forum, Moodle slovar, Moodle podatkovno zbirko, Trello in Mindmeister.
Za zaključevanje poglavja je potrebno oddati nalogo, v sklopu katere načrtujete študijsko aktivnost na svojem predmetnem področju v podporo doseganja specifičnih učnih ciljev in izdelate pripomoček za medvrstniško vrednotenje znanja študentov. Priporočeno je sodelovanje v forumu, kjer lahko delite svoje ideje in izkušnje s medvrstniškim vrednotenjem.