Na delavnici boste spoznali pedagoško kolo avtorja Allana Carringtona, ki temelji na uporabi Bloomove taksonomije in vključuje različno IKT v podporo pedagoškemu procesu. V ta namen boste spoznali inovativne pristope k učenju in poučevanju ter nabor možne IKT v podporo pedagoškemu procesu. Kot opcijsko pa vam predstavljamo tudi pedagoško kolo za študente s posebnimi potrebami.

Tip delavnice

Fokusne spletne delavnice

Avtorji

Sanja Jedrinović, Sara Drožđek, Anja Luštek, Tadeja Nemanič, Jože Rugelj, Ana Žabkar Šalić, Vesna Ferk Savec

Trajanje

2 tedna

Moderiranje izvedbe

Sanja Jedrinović

Cilji delavnice

Cilji spletne delavnice: 

  • spoznavanje Bloomove taksonomije;
  • spoznavanje strukture pedagoškega kolesa;
  • evalvacija uporabnosti IKT na podlagi didaktičnih kriterijev;
  • uporaba pedagoškega kolesa v pedagoškem procesu.

Več o delavnici

Delavnica je namenjena spoznavanju pedagoškega kolesa avtorja Allana Carringtona. Poleg uvodnega in sklepnega dela jo sestavljajo 4 poglavja: 

  • Inovativno poučevanje

Pri tej temi boste spoznali nekaj inovativnih pristopov k učenju in poučevanju. Več boste izvedeli o pedagoškem kolesu, transformativnem učenju, vzvratnem načrtovanju pedagoškega procesa, spretnostih in atributih študentov ter razvoju njihovega osebnostnega značaja.  

Kot zaključek poglavja je potrebno obvezno uspešno rešiti kviz na temo inovativnega poučevanja. Kot priporočeno pa je sodelovalno oblikovanje seznama atributov, ki bi jih želeli spodbujati pri bodočih diplomantih Univerze v Ljubljani ter sodelovanje v forumu, v katerem vas vabimo k deljenju vaših izkušenj z inovativnim poučevanjem.

  • Učni cilji po Bloomovi taksonomiji

Pri tej temi boste spoznali Bloomovo taksonomijo, katere namen je pomagati učiteljem klasificirati učne cilje glede na različne stopnje zahtevnosti. Skozi gradiva boste spoznali osnove Bloomove taksonomije, na podlagi nje se naučili oblikovati učne cilje ter nekoliko več zvedeli o revidirani Bloomovi digitalni taksonomiji.

Kot zaključek poglavja je priporočljivo sodelovanje v forumu, v katerem lahko delite svoje izkušnje z uporabo Bloomove taksonomije.

  • Izbor možne IKT v podporo pedagoškemu procesu

Pri tej temi boste spoznali nabor različne IKT za podporo pedagoškemu procesu. Seznanili se boste s kriteriji, ki so lahko v pomoč pri izbiri primerne IKT. V ta namen smo različno IKT razporedili glede na njene funkcionalnosti in jo umestili v določeno kategorijo po Evropskem okvirju digitalnih kompetenc učiteljev (DigCompEdu). 

Kot zaključek poglavja boste preverili razumevanje predstavljene vsebine z obveznim reševanjem kviza in križanke na temo izbire in evalvacije IKT v pedagoškem procesu. Vabljeni pa ste tudi k sodelovanju v forumu, kjer lahko z nami in drugimi udeleženci delite svoje izkušnje, mnenje ali kakršnekoli pomisleke glede izbire IKT v podporo pedagoškemu procesu.

  • (Opcijsko) Pedagoško kolo za študente s posebnimi potrebami

Pri tej temi boste imeli priložnost spoznati pedagoško kolo za študente s posebnimi potrebami. Gre za opcijsko poglavje, kjer so vam ponujena številna gradiva in viri o uporabi pedagoškega kolesa pri študentih s posebnimi potrebami. 

Vabljeni ste, da v forumu delite svoje izkušnje z uporabo pedagoškega kolesa za študente s posebnimi potrebami.

Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice

Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice:

  • v času razpisanega termina delavnice ste vljudno vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih (wiki, razprava ipd.) v posameznih sklopih, ki so priporočljive in niso obvezne;
  • v času razpisanega termina delavnice je obvezno sodelovati v vsaj eni odprti razpravi;
  • v času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 3 kvize, križanko in lekcijo v posameznih sklopih;
  • v času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti zaključno aktivnost;
  • ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.

Po uspešno opravljenih vseh aktivnostih udeleženci prejmejo potrdilo v spletni učilnici in nekaj dni po zaključku tečaja tudi potrdilo o opravljenem pedagoškem usposabljanju po e-pošti.