Na delavnici se osredotočimo na sodelovalno učenje in računalniško podprto sodelovalno učenje, podprto s spletnimi učnimi okolji, kot so GoConqr, Edmodo, Nearpod, Mahara, Moodle, Google Classroom, Trello in Padlet. Spoznamo, kako predstavljena orodja obogatijo sodelovalno učenje in omogočijo tudi izvedbo projektnega učnega dela in problemskega učenja.

Tip delavnice

Intenzivne spletne delavnice

Avtorji

Ana Žabkar Šalič, Sara Drožđek, Sanja Jedrinović, Anja Luštek, Tadeja Nemanič, Vesna Ferk Savec

Recenzenti

doc. dr. Nikolaja Golob, izr. prof. dr. Tina Štemberger

Lektoriranje

Ana Žabkar Šalič

Trajanje

1 mesec

Moderiranje izvedbe

Sanja Jedrinović

Več o delavnici

Delavnica je namenjena seznanjanju z sodelovalnim učenjem v pedagoškem procesu, podprtem z IKT. Poleg uvodnega in sklepnega dela je delavnica sestavljena iz 4 poglavij: 

  • Sodelovalno učenje

Pri tej temi boste spoznali nekaj osnovnih pojmov, povezanih s sodelovalnim učenjem. Spoznali boste različne definicije sodelovalnega učenja, primerjavo med tradicionalnimi in sodelovalnimi učnimi skupinami, vlogo učitelja pri sodelovalnem učenju, načine ocenjevanja sodelovalnega učenja ter težave in izzive, ki jih navajajo mnogi raziskovalci tega področja. Ob koncu poglavja lahko svoje razumevanje preverite z instrumentom za vrednotenje znanja.

  • Računalniško podprto sodelovalno učenje

Pri tej temi boste spoznali nekaj osnovnih pojmov, povezanih z računalniško podprtim sodelovalnim učenjem. Predstavili bomo nekaj izbranih primerov računalniško podprtega sodelovalnega učenja ter dodatnih povezav s področja sodelovalnega učenja z uporabo IKT. Na koncu poglavja imate priložnost preverjanja lastnega raumevanja osnovnih pojmov računalniško podprtega sodelovalnega učenja.

  • Projektno učno delo

Pri tej temi boste spoznali pristop projektnega učnega dela, kako ga vrednotiti in podpreti z IKT. Predstavimo vam različne primere načrtovanja projektnega učnega dela, podprtega s sodelovalnimi učnimi okolji. Tudi sami se preizkusite v načrtovanju projektno zasnovanega pouka, obogatenega z IKT.

  • Problemsko učenje

Pri tej temi boste spoznali pristop problemskega učenja, kako ga vrednotiti in  podpreti z IKT. Predstavimo vam tudi različne primere načrtovanja problemskega učenja, podprtega z različnimi  sodelovalnimi učnimi okolji. Na koncu se tudi sami preizkusite pri načrtovanju problemsko zasnovanega pouka z uporabo IKT. 

Cilji delavnice

Cilji spletne delavnice: 

  • spoznavanje učnega pristopa sodelovalno učenje;
  • spoznavanje računalniško podprtega sodelovalnega učenja;
  • spoznavanje različne IKT v podporo sodelovalnemu učenju;
  • spoznavanje učnega pristopa projektno učno delo;
  • spoznavanje učnega pristopa problemsko učenje;
  • načrtovanje strategij in uvajanje predstavljenih pristopov v lastno pedagoško delo.

Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice:

  • V času razpisanega termina delavnice ste vljudno vabljeni k sodelovanju v različnih temah foruma za udeležence (diskusija, vsebinska vprašanja ipd.), ki se nahaja na začetku delavnice. Sodelovanje v vsaj eni razpravi (ali z objavo razprave ali s podajanjem odgovora v že obstoječih razpravah) pa je obvezno.
  • V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 3 kvize ob zaključku posameznih sklopov.
  • V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 2 aktivnosti ob zaključku posameznih sklopov.
  • Ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.

Po uspešno opravljenih vseh aktivnostih udeleženci prejmejo potrdilo v spletni učilnici in nekaj dni po zaključku tečaja tudi potrdilo o opravljenem pedagoškem usposabljanju po pošti (na fakulteto).