Na delavnici se osredotočimo na sodelovalno učenje in računalniško podprto sodelovalno učenje, podprto s spletnimi učnimi okolji, kot so GoConqr, Edmodo, Nearpod, Mahara, Moodle, Google Classroom, Trello in Padlet. Spoznamo, kako predstavljena orodja obogatijo sodelovalno učenje in omogočijo tudi izvedbo projektnega učnega dela in problemskega učenja.
Tip delavnice
Intenzivne spletne delavnice
Avtorji
Ana Žabkar Šalič, Sara Drožđek, Sanja Jedrinović, Anja Luštek, Tadeja Nemanič, Vesna Ferk Savec
Recenzenti
doc. dr. Nikolaja Golob, izr. prof. dr. Tina Štemberger
Lektoriranje
Ana Žabkar Šalič
Trajanje
1 mesec
Moderiranje izvedbe
Sanja Jedrinović
Več o delavnici
Delavnica je namenjena seznanjanju z sodelovalnim učenjem v pedagoškem procesu, podprtem z IKT. Poleg uvodnega in sklepnega dela je delavnica sestavljena iz 4 poglavij:
- Sodelovalno učenje
Pri tej temi boste spoznali nekaj osnovnih pojmov, povezanih s sodelovalnim učenjem. Spoznali boste različne definicije sodelovalnega učenja, primerjavo med tradicionalnimi in sodelovalnimi učnimi skupinami, vlogo učitelja pri sodelovalnem učenju, načine ocenjevanja sodelovalnega učenja ter težave in izzive, ki jih navajajo mnogi raziskovalci tega področja. Ob koncu poglavja lahko svoje razumevanje preverite z instrumentom za vrednotenje znanja.
- Računalniško podprto sodelovalno učenje
Pri tej temi boste spoznali nekaj osnovnih pojmov, povezanih z računalniško podprtim sodelovalnim učenjem. Predstavili bomo nekaj izbranih primerov računalniško podprtega sodelovalnega učenja ter dodatnih povezav s področja sodelovalnega učenja z uporabo IKT. Na koncu poglavja imate priložnost preverjanja lastnega raumevanja osnovnih pojmov računalniško podprtega sodelovalnega učenja.
- Projektno učno delo
Pri tej temi boste spoznali pristop projektnega učnega dela, kako ga vrednotiti in podpreti z IKT. Predstavimo vam različne primere načrtovanja projektnega učnega dela, podprtega s sodelovalnimi učnimi okolji. Tudi sami se preizkusite v načrtovanju projektno zasnovanega pouka, obogatenega z IKT.
- Problemsko učenje
Pri tej temi boste spoznali pristop problemskega učenja, kako ga vrednotiti in podpreti z IKT. Predstavimo vam tudi različne primere načrtovanja problemskega učenja, podprtega z različnimi sodelovalnimi učnimi okolji. Na koncu se tudi sami preizkusite pri načrtovanju problemsko zasnovanega pouka z uporabo IKT.
Cilji delavnice
Cilji spletne delavnice:
- spoznavanje učnega pristopa sodelovalno učenje;
- spoznavanje računalniško podprtega sodelovalnega učenja;
- spoznavanje različne IKT v podporo sodelovalnemu učenju;
- spoznavanje učnega pristopa projektno učno delo;
- spoznavanje učnega pristopa problemsko učenje;
- načrtovanje strategij in uvajanje predstavljenih pristopov v lastno pedagoško delo.
Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice:
- V času razpisanega termina delavnice ste vljudno vabljeni k sodelovanju v različnih temah foruma za udeležence (diskusija, vsebinska vprašanja ipd.), ki se nahaja na začetku delavnice. Sodelovanje v vsaj eni razpravi (ali z objavo razprave ali s podajanjem odgovora v že obstoječih razpravah) pa je obvezno.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 3 kvize ob zaključku posameznih sklopov.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 2 aktivnosti ob zaključku posameznih sklopov.
- Ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.
Po uspešno opravljenih vseh aktivnostih udeleženci prejmejo potrdilo v spletni učilnici in nekaj dni po zaključku tečaja tudi potrdilo o opravljenem pedagoškem usposabljanju po pošti (na fakulteto).