Na delavnici boste spoznali osnovne pojme, povezane z učno analitiko in se seznanili z njenimi možnostmi v različnih učnih okoljih. Učna okolja, na katera se bomo osredotočili in lahko celostno podprejo pedagoški proces, so Moodle, MS Teams, Schoology in Google Classroom. V delavnici bo en sklop namenjen tudi možnostim učne analitike v različnih orodjih, ki so v podporo določenim segmentom pedagoškega procesa (npr. predstavljanje vsebine, formativno spremljanje znanja študentov), tako da boste lahko spoznali možnosti učne analitike z IKT, tudi če ne uporabljate sodelovalnih učnih okolij. Ker je učna analitika zelo tesno povezana z analizo lastnega poučevanja, boste na delavnici spoznali nekaj dobrih praks in orodij, ki vam bodo omogočila analizo lastnega poučevanja.

Tip delavnice

Intenzivne spletne delavnice

Avtorji

Mateja Bevčič, Sanja Jedrinović, Tadeja Nemanič, Ana Žabkar Šalić, Jože Rugelj

Recenzenti

izr. prof. dr. Robert Repnik, prof. dr. Eva Jereb

Lektoriranje

Ana Žabkar Šalić 

Trajanje

en mesec 

Moderiranje izvedbe

Mateja Bevčič

Več o delavnici

Delavnica je namenjena spoznavanju učne analitike, ki nam jo ponuja različna IKT. Poleg uvodnega in sklepnega dela jo sestavlja 7 poglavij:  

  • Učna analitika 

Pri tej temi boste spoznali nekaj osnovnih pojmov in konceptov, povezanih z učno analitiko. Predstavili bomo tri ravni analitike v izobraževanju: analitiko poučevanja, učno analitiko ter učiteljevo raziskovanje z uporabo analitike učenja in poučevanja. V tem poglavju se boste nekoliko bolj osredotočeno soočili z analitiko poučevanja, pri kateri boste imeli priložnost spoznati različno IKT za pripravo načrtov poučevanja (učna priprava) ter možnosti analize lastnega poučevanja na podlagi pripravljenih učnih priprav.  

Kot zaključek poglavja je potrebno obvezno pripraviti in oddati nalogo, ki predstavlja prvi dela raziskovalnega procesa učitelja. V nalogo boste mogli vključiti primer načrta poučevanja oz. učno pripravo, razmisliti o elementih svojega načrta poučevanja, ki potrebuje dodatno pozornost in pripraviti raziskovalna vprašanja, ki bodo vaše vodilo za opravljanje nalog v nadaljevanju delavnice. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu, v katerem vas vabimo k deljenju vaših izkušenj z analitiko poučevanja. 

  • Primerjalna analiza možnosti učne analitike v razičnih učnih okoljih 

Pri tej temi boste spoznali različna orodja, ki nam omogočajo učno analitiko. Pripravili smo primerjalno analizo orodij glede na kriterije učne analitike. Za vsako orodje je predstavljeno, na kakšen način podpira zbiranje podatkov, kakšne možnosti analize podatkov nam ponuja in kakšne možnosti prikaza oziroma vizualizacije podatkov ponuja. Za omenjena orodja so vam v obliki vodičev na voljo osnovna navodila za delo z njimi, kot so dostop do orodja, kratka predstavitev, navodila za registracijo in navigacijo po orodju. 

Kot zaključek poglavja je priporočljivo sodelovanje v forumu na temo primerjalne analize različnih orodij glede možnosti učne analitike v pedagoškem procesu. 

  • Učna analitika v spletni učilnici Moodle 

Pri tej temi boste spoznali učno analitiko v spletni učilnici Moodle. Predstavljamo vam kako v spletni učilnici Moodle poteka zbiranje podatkov, analiza in prikaz podatkov. Bolj podrobno vam bomo predstavili Moodle ocene oz. redovalnico, v kateri lahko beležimo vse ocene pridobljene pri predmetu. Z namenom spremljanja študentov in njihovega dela na spletni učilnici vam predstavljamo številna poročila. Podatke o tem, kako uspešni so študenti pri reševanju posamezne dejavnosti, pa nam ponujajo različne analize in statistike, ki jih boste spoznali na koncu tega sklopa. 

Kot zaključek poglavja je priporočeno sodelovanje v forumu na temo učne analitike v spletni učilnici Moodle, kjer lahko z nami in drugimi udeleženci delite svoje izkušnje, mnenje ali kakršnekoli pomisleke. 

  • Učna analitika v učnem okolju Schoology 

Pri tej temi boste spoznali učno analitiko v učnem okolju Schoology. Pogledali si boste lahko podrobnejše predstavitve zbiranja podatkov, analize učne učinkovitosti oz. obdelave podatkov ter predstavitve podatkov z vidika učitelja ter z vidika študenta. 

Kot zaključek poglavja je priporočeno sodelovanje v forumu na temo učne analitike v učnem okolju Schoology, kjer lahko z nami in drugimi udeleženci delite svoje izkušnje, mnenje ali kakršnekoli pomisleke. 

  • Učna analitika v učnem okolju Edmodo 

Pri tej temi boste spoznali učno analitiko v učnem okolju Edmodo. Predstavljamo vam zbiranje podatkov, analizo in vizualizacijo podatkov v orodju Edmodo s strani učitelja in študenta.  

Kot zaključek poglavja je priporočeno sodelovanje v forumu na temo učne analitike v učnem okolju Edmodo, kjer lahko z nami in drugimi udeleženci delite svoje izkušnje, mnenje ali kakršnekoli pomisleke. 

  • Učna analitika v učnem okolju Google Classroom 

Pri tej temi boste spoznali učno analitiko v učnem okolju Google Classroom. Spoznali boste, kako se znotraj okolja zbirajo podatki, kako jih sistem analizira ter na kakšen način so predstavljeni uporabnikom, tako učiteljem kot študentom.   

Kot zaključek poglavja je priporočeno sodelovanje v forumu na temo učne analitike v učnem okolju Google Classroom, kjer lahko z nami in drugimi udeleženci delite svoje izkušnje, mnenje ali kakršnekoli pomisleke. 

  • Učna analitika v različnih, pogosto uporabljenih orodij 

Pri tej temi boste spoznali nekaj spletnih orodij, ki jih uporabljamo v pedagoškem procesu v podporo določenim segmentom pedagoškega procesa. Predstavljamo vam primerjalno analizo teh orodij glede na učno analitiko, ki jo ponujajo tako učiteljem kot študentom. Osredotočimo se na učno analitiko, zbiranje, analiziranje in prikazovanje podatkov pri posameznem orodju, predstavimo primere poročil in rezultatov, pridobljenih na podlagi reševanja dejavnosti.  

Za zaključevanje tega poglavja je potrebno obvezno pripraviti in oddati nalogo, v kateri si izberete primer uporabe IKT z namenom učne analitike znanja oz. napredka študentov za posamezni vsebinski sklop. Z izbranim sodelovalnim učnim okoljem zberete, analizirate in predstavite podatke, na podlagi katerih ugotovite, katero zvrst analitike – opisno, diagnostično, napovedno, predpisujočo – vam omogoča izbrano okolje. Priporočeno pa je tudi, da sodelujete v forumu, kjer lahko podate svoje mnenje o učni analitiki, ki nam jo ponuja specifična IKT.  

Cilji delavnice

  • seznanjanje s konceptom analitike in “big data”;  

  • seznanjanje s konceptom podatkovne pismenosti in pridobivanja podatkov o študentih v izobraževanju; 

  • spoznavanje pomena analitike poučevanja in orodij, ki jih lahko uporabimo za analizo lastnega poučevanja:  

  • seznanjanje s konceptom učne analitike;  

  • seznanjanje s konceptom personalizacije;  

  • spoznavanje različnih orodij in metod, ki jih učitelj lahko uporabi z namenom učne analitike. 

Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice

  • V času razpisanega termina delavnice ste vljudno vabljeni k sodelovanju v različnih temah razprave Forum za udeležence (diskusija, vsebinska vprašanja, ipd.), ki se nahaja na začetku delavnice. Sodelovanje v vsaj eni razpravi (ali z objavo razprave ali s podajanjem odgovora v že obstoječih razpravah) je obvezno. 

  • V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 1 kviz ob zaključku uvodnega poglavja. 

  • V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 3 naloge ob zaključku posameznih sklopov. 

  • Ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice. 

Po uspešno opravljenih vseh aktivnostih udeleženci prejmejo potrdilo v spletni učilnici in nekaj dni po zaključku tečaja tudi potrdilo o opravljenem pedagoškem usposabljanju po pošti (na fakulteto).