Temeljni cilj programa je usposobiti študente za kakovostno vzgojno delo z mlajšimi otroki – predšolskimi in otroki v prvem razredu devetletne osnovne šole (Zakon o osnovni šoli, 1996) – ter za sodelovanje z njihovimi starši, sodelavci in drugimi strokovnjaki.
Študenti predšolske vzgoje se v procesu izobraževanja seznanijo z različnimi pojmovanji otroštva in vzgoje ter pridobijo osnovna teoretična in praktična znanja s posameznih področij dejavnosti v vrtcu (Kurikulum za vrtce, 1999). Diplomanti programa morajo znati komunicirati z otroki in odraslimi ter biti sposobni načrtovati, izvajati in kritično analizirati vzgojno delo.
Izbirni predmeti programa spodbujajo študente, da se bolj poglobljeno usposobijo za tista področja dela v vrtcih, za katera imajo poseben interes in sposobnosti. Pomemben cilj študija je pridobitev temeljnih in širokih transfernih znanj, ki diplomantom omogočajo, da si v procesu vseživljenjskega učenja sami iščejo vire in načine za pridobitev specifičnih znanj in veščin, ki jih potrebujejo pri delu.
Smeri:
Diplomant dvopredmetnega študijskega programa za izobraževanje učiteljev pridobi temeljna strokovna znanja iz dveh predmetnih področij, ki so pomembna za izobraževanje na tem predmetnem področju, specialna didaktična znanja z dveh izbranih predmetnih področij izobraževanja skupaj s praktičnim pedagoškim usposabljanjem.
Diplomant pridobi temeljna strokovna znanja iz pedagoških, psiholoških, filozofskih in socioloških ved, ki so pomembna za delovanje v vzgoji in izobraževanju. Program omogoča nadaljevanje študija na 2. bolonjski stopnji in s tem pridobitev kvalifikacije za samostojno delovanje v zavodih pri izobraževanju iz obeh izbranih predmetnih področij.
Temeljni cilj tega študijskega programa je usposobiti študenta za izvajanje kakovostnega vzgojno-izobraževalnega programa za učence na razredni in predmetni stopnji osnovne šole ter dijake na srednjih šolah (Zakon o osnovni in srednji šoli) in sodelovanje v timu z učitelji, strokovnimi delavci ter starši.
V času izobraževanja študentje pri obveznih predmetih programa spoznajo in razumejo likovne razvojne posebnosti posameznikov in njihovo vzgojo ter pridobijo teoretična in praktična znanja iz oblikovalnih področij risanje, slikanje, grafika, kiparstvo, arhitekturno oblikovanje, vizualne komunikacije za likovno dejavnost v osnovni in srednji šoli (kurikulum za osnovno in srednjo šolo).
Pri izbirnih predmetih programa pa študent poglobi znanje iz interesnih področij. Diplomanti likovne pedagogike znajo načrtovati, izvajati in kritično vrednotiti vzgojno-izobraževalno delo ter komunicirati z otroki, mladostniki in odraslimi. Pomemben cilj študija likovne pedagogike je pridobitev temeljnih znanj za nadaljnje samostojno likovno in pedagoško raziskovanje ter specifične veščine in znanje za samostojno vzgojno-izobraževalno delo (učenje za življenje).
Temeljni cilj programa je omogočiti študentom pridobitev niza potrebnih kompetenc za opravljanje dela v različnih ustanovah in na različnih področjih v skladu s socialno-ekonomskimi značilnostmi države, v kateri delujejo.
Diplomanti študijskega programa med študijem pridobijo specialnopedagoška in rehabilitacijska znanja in spretnosti ter izbirna znanja in spretnosti za delo z osebami z motnjami sluha, govora in jezika v vseh življenjskih okoljih. Svoje delo lahko opravljajo v vzgoji in izobraževanju, zdravstvu, socialnem varstvu, pri preventivi in opismenjevanju.
Študij logopedije in surdopedagogike usposablja strokovnjake za izvajanje preventive, detekcijo, diagnosticiranje in odpravljanje težav človekove komunikacije, s čimer razumevajo procese in funkcije, povezane s percepcijo in produkcijo govora (besednega in/ali nebesednega), ne glede na izrazno obliko pisno ali oralno, kinetično (znakovni jezik, prevajanje).
Študijski program Razredni pouk je oblikovan ob upoštevanju temeljnih načel evropskega visokošolskega prostora, kot so bila izoblikovana v bolonjskem procesu, ter zato po prvi stopnji omogoča tako izhod v delo oziroma zaposlitev kot nadaljevanje študija.
Ta program je program prve stopnje, zato še ne omogoča samostojnega opravljanja strokovnega dela v vzgoji in izobraževanju. Temeljni cilj tega študijskega programa je usposobiti študente za nadaljevanje in dokončanje študija na drugi stopnji oz. jim s široko temeljno pedagoško izobrazbo po prvi stopnji omogočiti zaposlitev.
Široka paleta področij in dodatne poglobitve znanja z izbirnimi predmeti diplomantom prve stopnje omogočajo zaposlovanje in samostojno delovanje v drugih družbenih dejavnostih ter v svobodnih poklicih. Poznavanje in razumevanje didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobjih osnovne šole pri slovenščini, matematiki, naravoslovju, tehniki, družboslovju, športni vzgoji, likovni vzgoji, glasbeni vzgoji in zmožnost medpredmetnega povezovanja.
Temeljni cilj programa je usposobiti diplomante za kakovostno preventivno, razvojno, kompenzatorno, vzgojno ter socialnopedagoško delo s posamezniki, skupinami in skupnostmi pri podpori in pomoči ljudem v različnih življenjskih obdobjih in položajih pri obvladovanju življenja.
Študijski cilji obsegajo doseganje usposobljenosti za delovanje v različnih institucionalnih ali neformalnih okoljih, kjer socialni pedagogi delujejo. Študijski program posreduje osnovna teoretična spoznanja, kompetence praktičnega delovanja in raziskovalnega dela v socialni pedagogiki.
Splošen cilj študija je usposobitev za teoretično reflektirano analizo družbenih pojavov, ustanov in strokovnega delovanja v kontekstu življenjskega prostora posameznika, s poudarkom na medkulturnem in antidiskriminatornem delu. Pomemben cilj študija je pridobitev temeljnih in širokih transfernih znanj, ki bodo diplomantom omogočala, da si v procesu vseživljenjskega učenja sami dalje iščejo vire in načine za pridobitev specifičnih znanj in veščin, ki jih potrebujejo pri delu.
Temeljni cilj programa je usposobiti študente za kakovostno izvajanje kontinuuma programov inkluzivno vzgojno-izobraževalnega in rehabilitacijskega dela za osebami s posebnimi potrebami v različnih organizacijskih oblikah, institucionalnih in neformalnih okoljih ter v vseh življenjskih obdobjih.
Študentje specialne in rehabilitacijske pedagogike v procesu izobraževanja pridobijo: osnovna teoretična spoznanja in razumevanje temeljnega in specialnega pedagoškega študija ter rehabilitacije oseb s posebnimi potrebami, kompetence za praktično delovanje pri preverjanju in ocenjevanju posebnih potreb ter načrtovanju, izvajanju in evalvaciji izvedbenih programov za te osebe, kompetence za komunikacijo in timsko sodelovanje s šolskimi strokovnimi delavci in starši oz. skrbniki oseb s posebnimi potrebami, dodatna znanja na izbranih področjih (kar omogočijo izbirni predmeti ter seminarsko in projektno delo študentov), temeljna znanja, ki omogočajo stalen profesionalni razvoj v procesu vseživljenjskega učenja.