Smeri:
Diplomant dvopredmetnega študijskega programa za izobraževanje učiteljev pridobi temeljna strokovna znanja iz dveh predmetnih področij, ki so pomembna za izobraževanje na tem predmetnem področju, specialna didaktična znanja z dveh izbranih predmetnih področij izobraževanja skupaj s praktičnim pedagoškim usposabljanjem.
Diplomant pridobi temeljna strokovna znanja iz pedagoških, psiholoških, filozofskih in socioloških ved, ki so pomembna za delovanje v vzgoji in izobraževanju. Program omogoča nadaljevanje študija na 2. bolonjski stopnji in s tem pridobitev kvalifikacije za samostojno delovanje v zavodih pri izobraževanju iz obeh izbranih predmetnih področij.
Študijsko leto 2022/2023
Pogoji za vpis
V univerzitetni študijski program Dvopredmetni učitelj se lahko vpiše:
a) kdor je opravil splošno maturo;
b) kdor je opravil poklicno maturo v programih srednjega strokovnega izobraževanja oziroma tehniškega izobraževanja aranžerski tehnik, ekonomski tehnik, elektrotehnik, farmacevtski tehnik, fotografski tehnik, gastronomija, gastronomija in turizem, geodetski tehnik, geotehnik, gozdarski tehnik, gradbeni tehnik, grafični tehnik, hortikulturni tehnik, kemijski tehnik, kmetijsko-podjetniški tehnik, kozmetični tehnik, ladijski strojni tehnik, lesarski tehnik, logistični tehnik, medijski tehnik, metalurški tehnik, naravovarstveni tehnik, okoljevarstveni tehnik, plovbni tehnik, predšolska vzgoja, strojni tehnik, tehnik elektronskih komunikacij, tehnik laboratorijske biomedicine, tehnik mehatronike, tehnik oblikovanja, tehnik optik, tehnik računalništva, tehnik steklarstva, veterinarski tehnik, zdravstvena nega, živilsko prehranski tehnik, zobotehnik
in izpit iz enega od predmetov splošne mature: matematika, tuji jezik, kemija, fizika, ali biologija; izbrani predmet ne sme biti predmet, ki ga je kandidat opravil že pri poklicni maturi.
c) kdor je pred 1. 6. 1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program.
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Če bo sprejet sklep o omejitvi vpisa, bodo kandidati iz točk a. in c. izbrani glede na:
- splošni uspeh pri maturi oz. zaključnem izpitu 60 % točk
- splošni uspeh v 3. in 4. letniku 40 % točk
kandidati iz točke b. izbrani glede na:
- splošni uspeh pri poklicni maturi 40 % točk
- splošni uspeh v 3. in 4. letniku 40 % točk
- uspeh pri maturitetnem predmetu 20 % točk.
NOVO! Študijsko leto 2023/2024
Pogoji za vpis
V prvostopenjski univerzitetni študijski program Dvopredmetni učitelj se lahko vpiše:
a) kdor je opravil splošno maturo;
b) kdor je opravil poklicno maturo v programih srednjega strokovnega izobraževanja oziroma tehniškega izobraževanja: aranžerski tehnik, avtoservisni tehnik, ekonomski tehnik, elektrotehnik, farmacevtski tehnik, fotografski tehnik, gastronomija, gastronomija in turizem, geodetski tehnik, geotehnik, gradbeni tehnik, grafični tehnik, hortikulturni tehnik, kemijski tehnik, kmetijsko-podjetniški tehnik, kozmetični tehnik, ladijski strojni tehnik, lesarski tehnik, logistični tehnik, medijski tehnik, metalurški tehnik, naravovarstveni tehnik, okoljevarstveni tehnik, plovbni tehnik, predšolska vzgoja, strojni tehnik, tehnik elektronskih komunikacij, tehnik laboratorijske biomedicine, tehnik mehatronike, tehnik oblikovanja, tehnik optik, tehnik računalništva, tehnik steklarstva, tehnik varovanja, ustvarjalec modnih oblačil, zobotehnik, živilsko prehranski tehnik
in
izpit iz splošne mature iz predmeta matematika, tuji jezik, kemija, fizika ali biologija. Izbrani predmet ne sme biti predmet, ki ga je že opravil na poklicni maturi.
c) kdor je pred 1. 6. 1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program.
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Če bo sprejet sklep o omejitvi vpisa, bodo kandidati iz točk a. in c. izbrani glede na:
- splošni uspeh pri maturi oz. zaključnem izpitu 60 % točk
- splošni uspeh v 3. in 4. letniku 40 % točk
kandidati iz točke b. izbrani glede na:
- splošni uspeh pri poklicni maturi 40 % točk
- splošni uspeh v 3. in 4. letniku 40 % točk
- uspeh pri maturitetnem predmetu 20 % točk.
Temeljni cilj tega študijskega programa je usposobiti študenta za izvajanje kakovostnega vzgojno-izobraževalnega programa za učence na razredni in predmetni stopnji osnovne šole ter dijake na srednjih šolah (Zakon o osnovni in srednji šoli) in sodelovanje v timu z učitelji, strokovnimi delavci ter starši.
V času izobraževanja študentje pri obveznih predmetih programa spoznajo in razumejo likovne razvojne posebnosti posameznikov in njihovo vzgojo ter pridobijo teoretična in praktična znanja iz oblikovalnih področij risanje, slikanje, grafika, kiparstvo, arhitekturno oblikovanje, vizualne komunikacije za likovno dejavnost v osnovni in srednji šoli (kurikulum za osnovno in srednjo šolo).
Pri izbirnih predmetih programa pa študent poglobi znanje iz interesnih področij. Diplomanti likovne pedagogike znajo načrtovati, izvajati in kritično vrednotiti vzgojno-izobraževalno delo ter komunicirati z otroki, mladostniki in odraslimi. Pomemben cilj študija likovne pedagogike je pridobitev temeljnih znanj za nadaljnje samostojno likovno in pedagoško raziskovanje ter specifične veščine in znanje za samostojno vzgojno-izobraževalno delo (učenje za življenje).
Študijsko leto 2022/2023
Pogoji za vpis
V univerzitetni študijski program Likovna pedagogika se lahko vpiše:
a) kdor je opravil splošno maturo;
b) kdor je opravil poklicno maturo v programih srednjega strokovnega izobraževanja oziroma tehniškega izobraževanja aranžerski tehnik, elektrotehnik, farmacevtski tehnik, fotografski tehnik, gastronomija, gastronomija in turizem, grafični tehnik, geodetski tehnik, geotehnik, gozdarski tehnik, gradbeni tehnik, hortikulturni tehnik, kmetijsko-podjetniški tehnik, kozmetični tehnik, ladijski strojni tehnik, lesarski tehnik, medijski tehnik, metalurški tehnik, naravovarstveni tehnik, okoljevarstveni tehnik, strojni tehnik, tehnik laboratorijske biomedicine, tehnik oblikovanja, tehnik optik, tehnik mehatronike, tehnik računalništva, tehnik steklarstva, ustvarjalec modnih oblačil, predšolska vzgoja, veterinarski tehnik, zdravstvena nega, zobotehnik, živilsko prehranski tehnik
in izpit iz enega od predmetov splošne mature: likovna teorija ali umetnostna zgodovina; izbrani predmet ne sme biti predmet, ki ga je kandidat opravil že pri poklicni maturi.
c) kdor je pred 1. 6. 1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program.
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus likovne nadarjenosti (opravljeni preizkus velja samo za tekoče leto).
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Če bo sprejet sklep o omejitvi vpisa, bodo kandidati iz točke a) in c) izbrani glede na:
- splošni uspeh pri maturi oziroma zaključnem izpitu 20 % točk
- splošni uspeh v 3. in 4. letniku 10 % točk
- uspeh pri preizkusu likovne nadarjenosti 70 % točk
Kandidati iz točke b) izbrani glede na:
- splošni uspeh pri poklicni maturi 10 % točk
- uspeh pri maturitetnem predmetu 10 % točk splošni uspeh v 3. in 4. letniku 10 % točk
- uspeh pri preizkusu likovne nadarjenosti 70 % točk.
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus likovne nadarjenosti (opravljeni preizkus velja samo za tekoče leto).
NOVO! Študijsko leto 2023/2024
Pogoji za vpis
V prvostopenjski univerzitetni študijski program Likovna pedagogika se lahko vpiše:
a) kdor je opravil splošno maturo;
b) kdor je opravil poklicno maturo v programih srednjega strokovnega izobraževanja oziroma tehniškega izobraževanja: aranžerski tehnik, ekonomski tehnik, fotografski tehnik, gastronomija, gastronomija in turizem, grafični tehnik, geodetski tehnik, kmetijsko-podjetniški tehnik, lesarski tehnik, logistični tehnik, medijski tehnik, plovbni tehnik, tehnik oblikovanja, tehnik steklarstva, tehnik varovanja, ustvarjalec modnih oblačil, predšolska vzgoja
in
izpit iz splošne mature iz predmeta likovna teorija ali umetnostna zgodovina. Izbrani predmet ne sme biti predmet, ki ga je že opravil na poklicni maturi.
c) kdor je pred 1. 6. 1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program.
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus likovne nadarjenosti (opravljeni preizkus velja samo za tekoče leto).
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Če bo sprejet sklep o omejitvi vpisa, bodo kandidati iz točke a) in c) izbrani glede na:
- splošni uspeh pri maturi oziroma zaključnem izpitu 20 % točk
- splošni uspeh v 3. in 4. letniku 10 % točk
- uspeh pri preizkusu likovne nadarjenosti 70 % točk
Kandidati iz točke b) izbrani glede na:
- splošni uspeh pri poklicni maturi 10 % točk
- uspeh pri maturitetnem predmetu 10 % točk splošni uspeh v 3. in 4. letniku 10 % točk
- uspeh pri preizkusu likovne nadarjenosti 70 % točk.
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus likovne nadarjenosti (opravljeni preizkus velja samo za tekoče leto).
Temeljni cilj programa je omogočiti študentom pridobitev niza potrebnih kompetenc za opravljanje dela v različnih ustanovah in na različnih področjih v skladu s socialno-ekonomskimi značilnostmi države, v kateri delujejo.
Diplomanti študijskega programa med študijem pridobijo specialnopedagoška in rehabilitacijska znanja in spretnosti ter izbirna znanja in spretnosti za delo z osebami z motnjami sluha, govora in jezika v vseh življenjskih okoljih. Svoje delo lahko opravljajo v vzgoji in izobraževanju, zdravstvu, socialnem varstvu, pri preventivi in opismenjevanju.
Študij logopedije in surdopedagogike usposablja strokovnjake za izvajanje preventive, detekcijo, diagnosticiranje in odpravljanje težav človekove komunikacije, s čimer razumevajo procese in funkcije, povezane s percepcijo in produkcijo govora (besednega in/ali nebesednega), ne glede na izrazno obliko pisno ali oralno, kinetično (znakovni jezik, prevajanje).
Študijsko leto 2022/2023
Pogoji za vpis
V navedeni študijski program se lahko vpiše, kdor je opravil maturo ali je pred 1. 6. 1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program.
V navedeni študijski program se lahko vpiše:
Pogoja v zvezi z govornimi in jezikovnimi motnjami ter neverbalno izraznostjo se preverjata s komunikacijskim preskusom pred vpisom v program.
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Če bo sprejet sklep o omejitvi vpisa, bodo kandidati izbrani glede na:
Študijski program Razredni pouk je oblikovan ob upoštevanju temeljnih načel evropskega visokošolskega prostora, kot so bila izoblikovana v bolonjskem procesu.
Zaključen program prve stopnje še ne omogoča samostojnega opravljanja strokovnega dela v vzgoji in izobraževanju. Temeljni cilj programa je usposobiti študente za nadaljevanje in dokončanje študija na drugi stopnji.
Široka paleta področij in dodatne poglobitve znanja z izbirnimi predmeti pa diplomantom prve stopnje omogočajo zaposlovanje in samostojno delovanje v drugih družbenih dejavnostih ter svobodnih poklicih.
Študijsko leto 2022/2023
Pogoji za vpis
V študijski program Razredni pouk se lahko vpiše, kdor je opravil maturo ali je pred 1. 6. 1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program.
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Če bo sprejet sklep o omejitvi vpisa, bodo kandidati izbrani glede na:
splošni uspeh pri maturi oz. na zaključnem izpitu 60 % točk,
splošni uspeh v 3. in 4. letniku 40 % točk.
Temeljni cilj programa je usposobiti diplomante za kakovostno preventivno, razvojno, kompenzatorno, vzgojno ter socialnopedagoško delo s posamezniki, skupinami in skupnostmi pri podpori in pomoči ljudem v različnih življenjskih obdobjih in položajih pri obvladovanju življenja.
Študijski cilji obsegajo doseganje usposobljenosti za delovanje v različnih institucionalnih ali neformalnih okoljih, kjer socialni pedagogi delujejo. Študijski program posreduje osnovna teoretična spoznanja, kompetence praktičnega delovanja in raziskovalnega dela v socialni pedagogiki.
Splošen cilj študija je usposobitev za teoretično reflektirano analizo družbenih pojavov, ustanov in strokovnega delovanja v kontekstu življenjskega prostora posameznika, s poudarkom na medkulturnem in antidiskriminatornem delu. Pomemben cilj študija je pridobitev temeljnih in širokih transfernih znanj, ki bodo diplomantom omogočala, da si v procesu vseživljenjskega učenja sami dalje iščejo vire in načine za pridobitev specifičnih znanj in veščin, ki jih potrebujejo pri delu.
Študijsko leto 2022/2023
Pogoji za vpis
V študijski program Socialna pedagogika se lahko vpiše, kdor je opravil maturo ali je pred 1. 6. 1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program.
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Če bo sprejet sklep o omejitvi vpisa, bodo kandidati izbrani glede na:
Temeljni cilj programa je usposobiti študente za kakovostno izvajanje kontinuuma programov inkluzivno vzgojno-izobraževalnega in rehabilitacijskega dela za osebami s posebnimi potrebami v različnih organizacijskih oblikah, institucionalnih in neformalnih okoljih ter v vseh življenjskih obdobjih.
Študentje specialne in rehabilitacijske pedagogike v procesu izobraževanja pridobijo: osnovna teoretična spoznanja in razumevanje temeljnega in specialnega pedagoškega študija ter rehabilitacije oseb s posebnimi potrebami, kompetence za praktično delovanje pri preverjanju in ocenjevanju posebnih potreb ter načrtovanju, izvajanju in evalvaciji izvedbenih programov za te osebe, kompetence za komunikacijo in timsko sodelovanje s šolskimi strokovnimi delavci in starši oz. skrbniki oseb s posebnimi potrebami, dodatna znanja na izbranih področjih (kar omogočijo izbirni predmeti ter seminarsko in projektno delo študentov), temeljna znanja, ki omogočajo stalen profesionalni razvoj v procesu vseživljenjskega učenja.
Študijsko leto 2022/2023
Pogoji za vpis
V program »Specialna in rehabilitacijska pedagogika« se lahko vpiše:
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Če bo sprejet sklep o omejitvi vpisa, bodo kandidati izbrani glede na:
Temeljni cilj programa je usposobiti študente za kakovostno vzgojno delo z mlajšimi otroki – predšolskimi in otroki v prvem razredu devetletne osnovne šole (Zakon o osnovni šoli, 1996) – ter za sodelovanje z njihovimi starši, sodelavci in drugimi strokovnjaki.
Študenti predšolske vzgoje se v procesu izobraževanja seznanijo z različnimi pojmovanji otroštva in vzgoje ter pridobijo osnovna teoretična in praktična znanja s posameznih področij dejavnosti v vrtcu (Kurikulum za vrtce, 1999). Diplomanti programa morajo znati komunicirati z otroki in odraslimi ter biti sposobni načrtovati, izvajati in kritično analizirati vzgojno delo.
Izbirni predmeti programa spodbujajo študente, da se bolj poglobljeno usposobijo za tista področja dela v vrtcih, za katera imajo poseben interes in sposobnosti. Pomemben cilj študija je pridobitev temeljnih in širokih transfernih znanj, ki diplomantom omogočajo, da si v procesu vseživljenjskega učenja sami iščejo vire in načine za pridobitev specifičnih znanj in veščin, ki jih potrebujejo pri delu.
Študijsko leto 2022/2023
Pogoji za vpis
V program se lahko vpiše:
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
V primeru omejitve vpisa, bodo kandidati izbrani glede na:
splošni uspeh pri zaključnem izpitu, poklicni maturi oz. maturi – 60 % točk,
splošni uspeh v 3. in 4. letniku – 40 % točk.