Vrsta predmeta

Obštudijska dejavnost

Kreditne točke (ECTS KT)

4

Status prijave

Zaprta

Študijski program

Za uveljavljanje ECTS kreditnih točk v študijskih programih 1. in 2. stopnje.

Pogoji za vpis k predmetu in pristop k izpitu

Vpis na prvo oz. drugo stopnjo študijskega programa UL.

Termin izvedbe

Celoletni

Urnik

bo znan naknadno

Način izvedbe

V živo

Lokacija

Filozofska fakulteta, Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo, Zavetiška 5, Predavalnica P1

Oblike dela

Predavanja: 10 ur.
Vaje: 60 ur.
Samostojno delo: 50 ur.

Način ocenjevanja

Rezultati se ocenjujejo z oceno opravil/ni opravil. Za uspešno zaključen predme študent: sodeluje pri vajah (75% prisotnost), pripravi predstavitev rezultatov timskega raziskovalnega dela.

Vsebina predmeta

  • Študenti različnih študijskih smeri bodo spoznavali dolgoživost, aktivno staranje, interaktivno povezovanje med raziskovanjem in praktičnim delovanjem. 
  • Razvijali bodo kritično refleksijo o starizmu.  
  • Program povezuje študij z raziskovalnim delom in inovacijami na področju dolgoživosti, razvija zmožnosti za interdisciplinarno sodelovanje in raziskovanje ter krepi sodelovanje s klubi alumnov UL in skupnostjo starejših alumnov UL.  
  • Študenti bodo v okviru raziskovalnega učenja pri vajah spoznavali pozitivne aspekte podaljševanja življenja prek multidisciplinarne analize izbranih življenjskih zgodb. Iz analiziranih zgodb bodo izdelali nabor problemov, za katere bodo iskali ustvarjalne rešitve.  

Raziskovalne strategije:

  • narativna analiza življenjske zgodbe,
  • DTR metoda (metoda snovalskega mišljenja) in
  • razvoj zamisli socialne inovacije.

Cilji in kompetence

Študenti bodo razvijali kompetence za timsko delo in kompetence za inovativno projektno delo.

  • Spoznali bodo staranje in dolgoživost prek (a) zbiranja življenjskih zgodb in (b) ključnih raziskav in teorij s področja dolgoživosti.
  • Znali bodo uporabiti metode življenjske zgodbe in intervjuja za spoznavanje osebnih sprememb.
  • Razvili bodo miselno povezavo med staranjem v preteklosti in prihodnosti.
  • Razvili bodo veščine za sodelovanje s strokovnjaki, ki so zadolženi za razvoj v praksi.
  • Znali bodo uporabiti metodo DTR.

Predvideni študijski rezultati

  • Študenti poznajo teorije in koncepte dolgoživosti, starizem, interakcijo med osebo in okoljem, potrebe starejših ljudi, teorijo življenjskega poteka, socialne vloge in vzorce izvajanja, pomen digitalizacije v starosti.  
  • Pozna izbrane metode: projektno delo, narativne metode, biografske metode, analiza življenjske zgodbe, DTR.
  • Študijski rezultat je načrt za socialno inovacijo. Ta sloni na analizi potreb po spremembah. Z metodo DTR pripravijo zamisel spremembe. Študenti razvijejo rešitve, ki vodijo v novo znanje, izdelke ali  prakse v kontekstu dolgožive družbe (npr. izboljšanje delovnih procesov za starejše zaposlene, izboljšanje prehodov v upokojitev).   
  • Razvijejo kompetence za izboljšanje praks in razvoj novih praks. Pripravijo javno predstavitev raziskovalnega dela.

Literatura

  • Ferraro, K. F. (2018). The gerontological imagination: An integrative paradigm of aging. Oxford University Press.
  • Polkinghorne, D. (2015). Possibilities for action: Narrative understanding. Narrative Works: Issues, Investigations, &
  • Interventions, 5(1), 153–173.
  • Sinclair, D. (2020). Življenjska doba. Učila.
  • Ličen, N. in Mezgec, M. (ur.) (2022). Homo senescens: Dolgoživost in izobraževanje starejših. Znanstvena založba
  • Filozofske fakultete UL (v tisku).
  • Izbrani strokovni in znanstveni članki/ Selected professional and scientific articles;
  • Gradiva s predavanj in vaj/ Materials from lectures and tutorials