Novice
Prilagodite izpis
-
Način uporabe UI predstavlja zrcalo naših potreb, ne zgolj napak
Na današnji ponedeljek ponovno predstavljamo zgodbe o dogajanju na področju uporabe umetne inteligence v izobraževanju in širše v zadnjih dveh tednih. Da bi ostali relevantni, moramo UI spoznavati brez strahu in jo uporabljati avtentično, z lastnim kritičnim razmislekom in ustvarjalnostjo. In za uvod še pogled v preteklost - tako kot je pisava nekoč preoblikovala mišljenje in spomin, generativna UI danes ne deluje le kot orodje, temveč preoblikuje kako razmišljamo, pišemo in delamo. V novičniku zato osvetljujemo, kje UI že pomaga, kje potrebuje jasne meje in kako jo oblikovati v korist ljudi.
-
S študenti UL smo spoznavali možnosti etične uporabe orodij genUI za študijske namene
Študenti, v kolikor ste zamudili praktično delavnico o etični uporabi orodij genUI, ki smo jo izvedli v Centru Digitalna UL v okviru Digitalnega ULTRA maratona za študente, v sredo, 15. 10., vabljeni k ogledu vsebin v podporni spletni učilnici.
-
Umetna inteligenca v izobraževanju in znanosti: med priložnostmi, previdnostjo in strateškim razmislekom
Razprava o vlogi umetne inteligence v izobraževanju in znanosti se je razmahnila po svetu in celotni Evropi, saj gre za dinamičen in večplasten proces, ki vključuje tehtanje med njenim potencialom za inovacije, učinkovitostjo in dostopnostjo znanja ter vprašanji etike, odgovornosti in vpliva na vlogo človeka v učnem in raziskovalnem procesu. Univerze iščejo načine za odgovorno vključevanje tehnologije v učna okolja, evropske institucije pa gradijo temelje za strateško rabo UI v znanstvenih raziskavah. Postaja jasno, da je UI prešla iz faze eksperimentiranja v obdobje sistemske integracije. Z vami danes delimo nekaj prispevkov, ki smo jih zasledili v zadnjih dveh tednih in ki prikazujejo različne poglede na isto vprašanje: kako lahko umetna inteligenca postane resnično orodje napredka, ne pa le simbol tehnološkega navdušenja?
-
Center Digitalna UL praznuje 5 let delovanja
Center Digitalna UL v teh dneh praznuje peto obletnico delovanja. V tem času smo z različnimi dejavnostmi podprli številne pedagoge in študente pri razvijanju digitalnih kompetenc, raziskovali nove možnosti uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v pedagoškem procesu ter skupaj iskali poti, kako z digitalnimi orodji podpreti poučevanje in učenje. Naša zgodba je preplet sodelovanja, izmenjave znanj in nenehnega odkrivanja priložnosti, ki jih prinaša digitalizacija v izobraževanje.
-
Uspešno smo zaključili Moodle ULTRA maraton
V Centru Digitalna UL smo med 10. in 24. 9. 2025 izvedli kar 16 enournih srečanj ter strnjeno predstavili različne možnosti, ki jih spletne učilnice prinašajo v podporo izvedbi študijskemu procesu. Dogodek je bil namenjen vsem, ki pri svojem pedagoškem delu uporabljajo spletne učilnice Moodle in želijo svoje znanje še nadgraditi.
-
Umetna inteligenca: iz poskusov v resnično infrastrukturo
Če ste naveličani vsakodnevnih t. i »click-bait« novic in iščete oddih od škandalov, vas tokratni UI-novičnik popelje v premislek o tem, kako hitro umetna inteligenca prehaja iz poskusov v resnično infrastrukturo – v šolah, na univerzah, v državnih strategijah in zakonodaji. Dogajanje zadnjih dveh tednov kaže, da UI ni več le tema tehnoloških rubrik, temveč nekaj, kar že zdaj oblikuje način učenja, dela in upravljanja družbe.
-
Umetna inteligenca med priložnostmi in tveganji
Umetna inteligenca (UI) danes oblikuje vsakdanje življenje, znanstveno delo in izobraževanje, hkrati pa od odpira številna vprašanja o etiki, odgovornosti in prihodnosti družbe. V zadnjem času so mediji poročali o tragičnem primeru v ZDA, kjer naj bi klepetalni robot prispeval k smrti mladostnika, o razpravah v znanstveni skupnosti glede uporabe UI pri recenziji člankov, pa tudi o velikih vlaganjih v raziskovanje vpliva tehnologije na akademske programe. Spremljamo tudi novosti v izobraževanju, politiki, meteorologiji in kulturi, kjer UI že pušča vidne sledi. V nadaljevanju predstavljamo izbor prispevkov, ki predstavljajo kompleksno in hitro spreminjajočo se podobo sveta umetne inteligence.
-
Poletno dogajanje na področju UI v izobraževanju
Po približno eno-mesečni pavzi se v Centru Digitalna UL vračamo z UI novičnikom. Kljub poletnemu času, ki običajno prinese počitek in umirjenost, to ne moremo trditi za področje umetne inteligence v izobraževanju. V zadnjih tednih in pred pričetkom novega študijskega leta so na področju uporabe UI v izobraževanju prevladovale novice, ki so predstavljale uvajanje različnih praktičnih izobraževanj o generativni umetni inteligenci, izražale skrb glede pristnosti znanstvenih objav in spletnih virov, naslavljale etične, pedagoške in psihosocialne vidike uporabe klepetalnikov. V nadaljevanju predstavljamo deset zanimivih novic, katerih namen je predstaviti dogajanje, zbuditi kakšno zanimivo vprašanje, na kakšnega tudi odgovoriti in vas spodbuditi k lastnemu raziskovanju.
-
Od lova na plagiatorstvo do razvoja odprtih modelov
Če ste prenasičeni medijskega linča »backstage« drame okrog direktorske romance na koncertu skupine Coldplay, vam bo današnji UI-novičnik omogočil odmik od tovrstnih rumenih novic in razmislek o ključnih premikih/idejah, ki smo jih identificirali v različnih novicah, povezanih z uporabo UI v izobraževanju v zadnjih dveh tednih. Dogajanje na področju UI se še vedno odvija z bliskovito hitrostjo in v zadnjih dveh tednih smo dobili vpogled v nova tveganja, zanimive preboje in praktične načine uporabe UI s premisleki, kako ob tem ohraniti človeški faktor.
-
Snemali in urejali smo videoposnetke v orodju ScreenPal
V Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu smo v okviru Digitalnega ULTRA maratona za pedagoge UL, v petek, 4. 7. 2025, izvedli usposabljanje z naslovom ScreenPal: Enostavna video razlaga in povratne informacije, kjer smo snemali in urejali videoposnetke.
-
Gradimo letalo med letom, bomo pristali na vlogo (so)potnika ali bomo zakorakali v pilotsko kabino?
V tokratnem UI-novičniku smo vprašali orodja generativne umetne inteligence, kako vidijo dogajanje na področju uporabe umetne inteligence v visokem šolstvu v zadnjem tednu. Odgovor ChatGPT-ja se nam je zdel zanimiv in bomo z njim kar pričeli naš pregled tedna: “Zadnji teden je bil kot študija primera v realnem času o tem, kako visoko šolstvo obračunava z generativno umetno inteligenco – včasih se z njo bori, včasih jo objema, ves čas pa skuša držati korak.” (ChatGPT o3, 4. julij 2025).
-
Poletje idej za digitalno aktivno jesen
Tako kot zdaj že tradicionalno se tudi letošnje poletje za nekaj tednov »poslavljamo« z jubilejno 10. številko PublIKaTorja, kjer smo na enem mestu zbrali ključne informacije o delovanju Centra Digitalna UL v prvi polovici leta ter pričeli z načrtovanjem aktivnosti v drugi polovici leta.
-
Kako bi se počutili, če bi vam očitali uporabo UI pri vašem delu, četudi je ne bi uporabili?
Danes se bomo sprehodili po svežih novicah na področju umetne inteligence, pri nekaterih bomo zagotovo potrebovali novo skodelico kave, večina pa nam bo dala zanimive vpoglede in prakse na področju UI v izobraževanju ter nas seveda pustila s kar nekaj vprašanji, o katerih bomo lahko razmišljali poleti.
-
Umetna inteligenca nas izziva, navdihuje in usmerja k spremembam
Tudi tokratni ponedeljek predstavljamo nekaj zanimivih novic, ki so kljub trenutno “tihim” predavalnicam, zaradi izpitnega obdobja, povzročile glasne odzive na področju uporabe UI v izobraževanju.
-
Pripravili smo virtualne 3D oglede
V Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu v okviru Digitalnega ULTRA maratona za pedagoge UL smo v petek, 20. 6. 2025, izvedli usposabljanje z naslovom 3D Vista Virtual Tour Pro: Virtualna izobraževalna izkušnja, kjer smo ustvarili virtualne 3D oglede.
-
Ustvarjali smo interaktivne vodiče z orodjem Iorad
V Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu v okviru Digitalnega ULTRA maratona za pedagoge UL smo v torek, 17. 6. 2025, izvedli usposabljanje z naslovom Iorad: Enostavna izdelava vodičev za razvoj digitalnih spretnosti, kjer smo si ogledali funkcionalnosti inovativnega orodja za ustvarjanje interaktivnih vodičev.
-
S pedagogi smo odkrivali razsežnosti orodja iSpring Suite
V petek, 13. 6. 2025, smo v Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu v okviru Digitalnega ULTRA maratona za pedagoge UL izvedli usposabljanje z naslovom iSpring Suite: Pretvarjanje vsebin v dinamične e-učne materiale, kjer smo se osredotočili na pregled različnih funkcionalnosti, ki nam jih orodje ponuja.
-
Od Turingovega testa do zelenega kampusa – aktualno dogajanje na področju UI v izobraževanju
Generativna umetna inteligenca spreminja raziskovanje, poučevanje in učenje hitreje, kot lahko sledimo. Zato smo se v Centru Digitalna Ul odločili, da pričnemo s pripravo novičnika z izbranimi viri, konkretnimi primeri ter pedagoškimi napotki pri uporabi UI v izobraževanju. Tako bomo skušali vsaj nekaj aktualnih novic zbrati na enem mestu, skupaj z idejami, kako novosti preizkusiti pri svojem poučevanju.
-
S pedagogi smo spoznavali orodje Kahoot
V Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu v okviru Digitalnega ULTRA maratona za pedagoge UL v torek, 10. 6. 2025, izvedli usposabljanje z naslovom Kahoot: Igrifikacija in tekmovanja za večjo motivacijo študentov, kjer smo si ogledali funkcionalnosti plačljive različice orodja Kahoot za spodbujanje poglobljenega učenja in dviga motivacije študentov pri študijskem procesu.
-
S pedagogi smo oblikovali interaktivne naloge v orodju BookWidgets
V Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu v okviru Digitalnega ULTRA maratona za pedagoge UL v petek, 6. 6. 2025, izvedli usposabljanje z naslovom BookWidgets: Ustvarjalno oblikovanje interaktivnih nalog, kjer smo si ogledali in ustvarili različne tipe gradiv, ki jih orodje ponuja.