Erasmus+ je program EU na področju izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa za obdobje 2021–2027. Izobraževanje, usposabljanje, mladina in šport so ključna področja, ki državljane podpirajo pri osebnem in poklicnem razvoju.
Cilji programa Erasmus+
Splošni cilji
Splošni cilj programa je z vseživljenjskim učenjem podpirati izobraževalni, poklicni in osebni razvoj ljudi na področju izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa v Evropi in po svetu ter s tem prispevati k trajnostni rasti, kakovostnim delovnim mestom, socialni koheziji, spodbujanju inovacij ter krepitvi evropske identitete in aktivnega državljanstva.
Zato je program ključni instrument za oblikovanje evropskega izobraževalnega prostora, podpiranje izvajanja evropskega strateškega sodelovanja v izobraževanju in usposabljanju ter njegovih sektorskih programov. Poleg tega je ključnega pomena za nadaljnji razvoj sodelovanja na področju mladinske politike v okviru strategije EU za mlade za obdobje 2019–2027 ter razvijanje evropske razsežnosti v športu.
Posebni cilji
spodbujanje učne mobilnosti posameznikov in skupin ter sodelovanja, kakovosti, vključevanja, enakosti, odličnosti, ustvarjalnosti in inovativnosti na ravni organizacij in politik na področju izobraževanja in usposabljanja;
spodbujanje mobilnosti za neformalno in priložnostno učenje ter aktivnega udejstvovanja mladih, pa tudi sodelovanja, kakovosti, vključevanja, ustvarjalnosti in inovativnosti na ravni mladinskih organizacij in politik;
spodbujanje učne mobilnosti športnega osebja ter sodelovanja, kakovosti, vključevanja, ustvarjalnosti in inovativnosti na ravni športnih organizacij in politik.
Prednostne naloge programa Erasmus+
vključevanje in raznolikost,
digitalna preobrazba,
okolje in boj proti podnebnim spremembam,
udeležba v demokratičnem življenju, skupne vrednote in državljansko udejstvovanje.
Pomembne značilnosti programa Erasmus+
spoštovanje vrednot EU,
zaščita, zdravje in varnost udeležencev,
večjezičnost,
mednarodna razsežnost,
priznavanje in potrjevanje spretnosti in kvalifikacij,
obveščanje o projektih in njihovih rezultatih za povečanje učinka,
zahteva glede prostega dostopa do učnih gradiv v okviru programa Erasmus+,
prosti dostop do raziskav in podatkov v okviru programa Erasmus+.
Cilj projekta MEP&M [Development of regional joint master program in Maritime environmental protection and Management] je posodobitev študijskih načrtov z razvojem novih in inovativnih metodologij ter pristopov pri poučevanju pomorskih vsebin na treh univerzah v Črni gori in Albaniji. Pri razvoju kombiniranega magistrskega programa sodeluje Center UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu. Več o projektu.
FLECSLAB [Flexible Learning Communities Supporting Lifelong Learning Across Borders], je projekt šestih ustanovnih partneric Zveze EUTOPIA, ki ga koordinira Univerza v Ljubljani. Ponuja predlog načrta za bolj vključujoč pristop v mednarodnih učnih procesih, ki akademskim krogom omogočajo, da dosežejo širok spekter študentov na področju vseživljenskega učenja (VŽU). FLECSLAB bazira na inovativnem izobraževalnem modelu, ki stremi v smeri mednarodnega povezovanja najboljših praks na področju aktivnega učenja. Več o projektu.
Namen projekta AL4LIFE [Western Balkan entrepreneurial university alliances – keeping in touch for lifelong relations] je z vključevanjem alumnov v pedagoški proces in posodobitvijo učnih ciljev ustvariti v kompetence usmerjeno izobraževanje in inovacije za krepitev rasti in konkurenčnosti študentov in univerz. Dosežena bo večja odprtost visokošolskih institucij za potrebe industrije in trga, zlasti v še vedno zelo tradicionalnem visokošolskem sistemu zahodnega Balkana. V projektu sodeluje 7 partnerjev iz Črne Gore, Kosova, Italije, Španije in Slovenije. Več o projektu.
Glavni cilj projekta ESOM [Enhancing sport organisations and management] je okrepiti upravljanje in organizacijo dogodkov v univerzitetnem športu. To bo doseženo s kombiniranim učenjem, izmenjavo izkušenj, pridobivanjem novih informacij in veščin o ključnih temah športnega menedžmenta, financiranja, komunikacije in drugih ključnih temah. Več o projektu.
Cilj projekta Deep Tech Innovation Launch Pad (DTLaunchPad) je omogočiti delovanje evropske skupnosti Deep Tech z oblikovanjem usklajenih podpornih storitev, krepitvijo zmogljivosti talentov na področju Deep Tech na sodelujočih visokošolskih zavodih, spodbujanjem mednarodne izmenjave znanja in zagotavljanjem priložnosti partnerskim talentom za ustanavljanje in vzdrževanje novih podjetij na področju Deep Tech. Več o projektu.